Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
mooi!! een digitalis is ook een van die kunstwerkjes binnenin
jammer dat dat zo'n giftige plant is, daardoor mogen ze hier enkel helemaal achteraan , waar kleinkinderen niet aan kunnen; maar dat is jammer want ik zou anders wel meerdere soorten zetten
Giftige planten in eigen tuin is niet verkeerd!
Je kunt beter thuis de kinderen leren dat ze er af moeten blijven,!!!
Zo komen ze toch tegen in hun leven dus beter thuis dan bij de buren
bv de taxus bessen zijn link maar thuis kun je ze t zelf vertellen!!
zo denk ik erover ook
er zijn al verchillende koeien en paarden dood gegaan door t eten van taxus
ook de monnikskap [Aconitum]erg giftig, is onze hond bijna aan dood gegaan .we waren nog net op tijd bij de veearts,
Dus altijd zorgen dat kinderen niet zomaar ergens van gaan eten!
Dat kun je ze thuis het beste leren!!
Zoals prediker al zei: "Leer de kinderen in een vroeg stadium dat ze van planten af moeten blijven." t zijn vaak de besjes die ze in de mond steken onmdat ze er als snoepjes uitzien.
Vingerhoedskruid is ook giftig als je ervan eet
Maar het is wel een hele mooie plant die toch vrij lang bloeit en veel hommels en bijen aantrekt.
Ik denk dat in de meeste tuinen meer giftige planten staan dan de eigenaar vermoedt. Sluit me dus aan bij Prediker en Rita: leer je kinderen alstublieft dat ze niet zomaar iets in hun mond steken! Mijn kinderen zijn inmiddels al groot maar zijn opgegroeid in het besef dat omdat iets er mooi uitziet het niet betekent dat het eetbaar is. Ze wisten trouwens wel precies wanneer het kleinfruit klaar was, daar mochten ze onbeperkt van snoepen.
Groet, Monique
Prachtig hè, zo'n digitalis. Ik heb ze vorig jaar voor het eerst gezaaid en uitgeplant. Ze hebben de strenge vorst deze winter gelukkig overleefd en ik ben vol verwachting naar de bloemen dit jaar!
Ik weet alleen niet welke kleur het is dus dat wordt een verrassing.