Tonny, Rikske,eerst al bedankt voor jullie reactie.
En een topper is het zeker nog niet, als is het niet altijd even makkelijk om een nachtopname te maken die dan nog eens helder genoeg is zonder flits.
En zoals Rik het al aanhaald, idd. het een cannon, de EOS 350 D.
Maar ik ga één van de maanden een nieuwe aankopen en waarschijnlijk wordt het dan de cannon
50 D
Rikske de lens zoals je hebt opgemerkt op mijn blog fotografie is voor mij een prima lens,waarmee ik toch zeer scherpe foto's van kan afleveren.
De lichtgevoeligheid van de 400mm is 5.6 ,een 2.8 is mij iets te duur.
De kostprijs van een 400 mm 2.8 canon lens ligt om en bij de 66OO € (bijna een kwart millioen oude belgische frankskes)en de 5.6 koste me ook al 1200 €.
Tonny met welk toestel maak jij je foto's?
Niet dat het aan te toestel ligt maar er zit uiteraard wel verschil in een compact camera en een spiegelreflex camera.
Met de spiegel reflex heb je natuurlijk veel meer mogelijkheden.
Ik maak mijn foto's allemaal in R.A.W. en dit staat eigenlijk voor, zoals vroeger bij aneloge fotografie het negatief van de foto.
De R.A.W. foto's kan je achteraf nog volledig bewerken in een of ander fotoprogramma en wordt bij de duurdere fototoestellen bij geleverd.
Ook stel ik mijn toestel in op ofwel :
M (staat voor manueel) hier stel je zowel de sluitertijd en het dagragma zelf in.
AV (hier kiest de camera zelf het diafragma in)je kiest dan zelf de sluiterstijd.
TV (hier kies de camera voor zelf de sluiterstijd in)je kiest hier dan zelf voor het diafagma.
Dan heb je ook nog eens je WB en de iso van het toestel maar het zo te ver leiden om dat hier allemaal uit te leggen,maar je kan alles terugvinden in de handleiding van je toestel.
En ja zoals Rikske schrijft stuur een s enkele foto's in zodat we kunnen zien waar er een fout zou kunnen gemaakt zijn.
Nog even dit,
Ik maak alle foto's vanaf een statief.
Ik hoor ze het allemaal graag zeggen,ik neem alle foto's uit de hand.
Wel om alle bewegings onscherpte te vermijden gebruik ik steeds en statief.
Zo Tonny dit was een korte samenvatting of een uitleg hoe en waarom.......... in een notendop.
Mijn hoofdoel van de fotografie is macro,natuur en vogels.