Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Bedankt voor de complimenten. Ik vind het prachtige planten! En ik dacht altijd dat ik 3 soorten had en nu blijken er 4 verschillende soorten in mijn tuin te zijn! Altijd leuk, zo'n verrassing
Wat een prachtige planten zijn dat toch! Geweldig om ze te zien bloeien terwijl er
verder nog bijna niets te zien is. Zo'n donkerrode staat ook nog op mijn verlanglijstje.
In mijn bijenvriendelijke tuin heb ik honderden Helleborussen staan.
Ze zaaien zich ieder jaar goed uit zodat ik ieder jaar bij onze plantenruildag in maart er honderden kan van weggeven.
Je laat de zaailingen best een paar jaar ter plaatse staan zo heb je wat steviger planten om ze te verplanten.
groetjes
rodger
Het leuke aan helleborussen is dat nadat ze zijn uitgebloeid de bloemblaadjes aan de bloem blijven en zo nog lang genietbaar zijn.Op de foto hierboven is de zaadvorming al begonnen.
gr.
rodger
Helleborussen zijn bosplanten , dus de felle zon in de zomer is nefast!
Geef ze een schaduwrijk plaatsje onder bomen of struiken daar voelen ze zich opperbest! En een goede kalkgift zorgt voor gezonde planten.
De voorjaarszon is geen enkel probleem.
groetjes
rodger