menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Met dit weer groeit niet alln ons onkruid tegen de klippen omhoog

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Zalig.... maar het recept van de buurman vind ik maar niks gebakken in de pan met ajuin !!! een berg snot zonder smaak !! En de patisons blijven maar groeien en bloemen geven ... ongelofelijk.... Het bijenvolkske is er super-blij mee, in dit geval zijn het bijna allemaal hommeltjes
De tomatenplanten zijn 90 % uitgedund zodat de zon beter aan de tomaten kan ,zodat ze vlugger zouden rijpen, ik heb zoveel loof weggesneden dat ik dacht , dat ze de pijp zouden uitgaan , maar blijkbaar is dat niet zo

Foto's van uw Tuin

dinsdag 20 augustus 2013 - 09:01
myriam56

Myriam56

drie planten, die bijna beginnen woekeren

Foto's van uw Tuin

dinsdag 20 augustus 2013 - 09:01
myriam56

Myriam56

en dan nog een beeld van een paar tomaten ...

Foto's van uw Tuin

dinsdag 20 augustus 2013 - 09:03
myriam56

Myriam56

aan elke tak een tros van minimum 5 tomaten

Foto's van uw Tuin

dinsdag 20 augustus 2013 - 09:03
kerstkind

Kerstkind

Dit ziet er goed uit Myriam,
het groeit en bloeit dat het een lieve lust is
Het tuinieren gaat je goed af
groetjes Jos
dinsdag 20 augustus 2013 - 22:42
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Jos
woensdag 21 augustus 2013 - 07:16
Lino

Lino

Heerlijk als het zo goed lukt
Hier zijn tomatenplanten spontaan uitgekomen en ik heb ze laten staan waar ze stonden. Een tomatenbos is het.
Er hangen ook vruchten aan maar of ze rijp komen...? Toch al 2 met een bruine vlek weggeplukt, dus ik vrees ervoor.
woensdag 21 augustus 2013 - 08:31
myriam56

Myriam56

Hey dag Lino
De promotie's waren nog niet uitgepakt... alles op zijn frans en om daar nu ruzie voor te gaan maken !! pff.... dus morgen nog eens terug !!
Het is inderdaad enorm plezierig als alles zo een beetje lukt, de buurman zegt met een tikje jaloezie, dat het komt omdat het mijne eerste keer is..... dat alles zo goed lukt... maar ik denk dat het komt omdat we elke dag trouw op post zijn voor drinken en gier te geven !! ( wieden als er tijd is en geregend heeft ! ) en dan de grote beloning natuurlijk de (h)eerlijke smaak, van groenten die de tijd krijgen om te groeien en te rijpen.... Het is echt een openbaring voor ons hoe lekker alles smaakt.... van nature uit !! zo nu verder de bus leeghalen, want we sleuren wat aan van water enzovoort ....
woensdag 21 augustus 2013 - 10:56
TrynError

TrynError

Hallo,

die moestuin is de moeite waard!
tomaatjes smaken altijd zoveel beter na alle zorg die je er zelf hebt ingestopt!
ik hoop dat ze allemaal mooi gerijpt zijn.

een tip die ik op deze site las: als ze nu nog niet allemaal rijp zijn: oogst de tomaten die al een beetje gekleurd zijn en laat ze zo verder rijpen. Kans dat de plant nog genoeg energie heeft om de groene tomaten te laten rijpen.
En de bladeren die beginnen te verdorren wegknippen (nieuwe groene blaadjes eraan laten).

smakelijk nog!
donderdag 12 september 2013 - 15:13
myriam56

Myriam56

Goeie middag !!
justekes terug van ons kleine huisje en zo een 30 zakken van 40 kilo omdat we aan het hamsteren zijn ( beton gieten in de schuur) zand en keitjes... cement halen we op het laatste moment, want dat kan hard worden, maar dat zand en die steentjes eten geen brood ... thx voor de goeie tip !! ik ga je nog wat straffer vertellen, er zijn veel tomatenplanten die nog bloemmekes krijgen en waar nog kleine tomaten aankomen de buurman valt telkens stijl achterover hahahahaha!!! en allemaal dankzij de vele tips en raadgevingen van mijn groene maatjes hier , daar ben ik echt super blij mee !!
donderdag 12 september 2013 - 15:31
myriam56

Myriam56

Dit was de opbrengst van vandaag, maar er hangen nog h

Foto's van uw Tuin

donderdag 12 september 2013 - 15:36
myriam56

Myriam56

en deze portie blauwe boontjes gaan we vanavond oppeuzelen

Foto's van uw Tuin

donderdag 12 september 2013 - 15:37
Lino

Lino

blij voor u Myriam

Ik heb helaas een 5 tot 7 kg tomaten met bruine vlekken weg moeten gooien. 2 liggen er op de vensterbank te rijpen. Die hebben nog geen vlekken, dus dat komt misschien nog goed.
Tomaten lkweken ukt hier blijkbaar niet.

Blauwe boontjes...?! Nog nooit gezien. Op zicht niet erg smakelijk, vind ik. Veranderen ze nog van kleur bij het koken?
vrijdag 13 september 2013 - 07:39
myriam56

Myriam56

Goeie morgen iedereen ! ,

De boontjes veranderen van kleur ze worden echt h
vrijdag 13 september 2013 - 08:19
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).