menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke bomen

Ga naar meest recente reactie

Angelo

Angelo

hallo mede tuinleden,


de tijd om bomen te planten is weer gekomen, dus ook voor hier .


ik ben opzoek naar 2 bomen die ik kan planten, en die aan de volgende eisen moeten voldoen.

- niet giftig, is voor in een weide met kippen, eenden, schapen, geiten en een pony.
- liefst iets ofwat snel groeiend
- mooie herfstkleur ofwel mooie bloeiwijze
- volle zon
- ondergroei moet voor 1 boom mogelijk zijn, de 2de boom komt op een braakliggend stuk grond, zonder iets op.

alvast bedankt
zaterdag 29 september 2007 - 12:40
phyton11

Phyton11

ik zou fruitbomen kiezen heb je nog plezier aan de vruchten en al

grtjzz phyton
zaterdag 29 september 2007 - 15:09
jonasc

Jonasc

Hallo, ik zou Beuk (Fagus sylvatica), of Plataan (Platanus x acerifolia) of Amberboom (Liquidambar styraciflua). De amberboom is echt een prachtige boom in deze periode.


Groetjes, jonasc
zaterdag 29 september 2007 - 17:12
Angelo

Angelo

vergeten te zeggen wat ik momenteel al heb

een rode beuk, een kerselaar, een zomereik en een hazelaar.

ik ga eens kijken wat een amberboom is....


dank voor jullie reacties al
zaterdag 29 september 2007 - 18:09
WiPe

WiPe

Zorg dat je de stam van de boom die je bij de geiten en de pony plant voldoende beschermt zodat de dieren niet aan de schors kunnen bijten.
zondag 30 september 2007 - 09:09
Angelo

Angelo

dat spreekt voor zich uiteraard

wordt ook al gedaan met de bomen die er nu instaan, een soort kooi errond, zodat zij er niet aankunnen.
zondag 30 september 2007 - 13:16
Kwest

Kwest

Angelo,

Een liriodendron of tulpenboom groeit vrij snel en krijgt een heel mooie gele kleur in de herfst. Opgelet, de boom is wel gevoelig voor takbreuk, juist doordat ie zo snel groeit. Dus als het kan, wat beschut zetten.

Kwest
vrijdag 5 oktober 2007 - 19:05
Angelo

Angelo

dank je Kwest, ik ga eens wat info zoeken over deze boom.

vrijdag 5 oktober 2007 - 19:48
Cavati

Cavati

ik zou ook voor de liquidamber gaan.
( maar toch es checken of ie giftig is, want daar weet ik niks van )


seg angelo, laat eens een foto zien van die kippen, geiten en pony stadsmuzikanten.
donderdag 11 oktober 2007 - 00:08
Angelo

Angelo

stadsmuzikanten?


ik zal dit weekend proberen goede foto's te maken van de diertjes
donderdag 11 oktober 2007 - 21:19
Cavati

Tekst aangepast

Cavati

ja, zoals in de "bremer stadsmuzikanten"...
je weet wel... het sprookje van de gebroeders Grimm:


[afbeelding verwijderd niet-https]

Een ezel ontsnapt aan zijn baas als hij hoort dat hij wegens zijn ouderdom zal worden gedood en besluit muzikant in Bremen te worden. Tijdens zijn vlucht sluiten een hond, een kat en een haan zich bij hem aan. Als het nacht wordt besluiten ze ergens te overnachten en geven voor het verlichte raam van een eenzaam huis een concert, waarbij ze op elkaar gaan staan. Het huis blijkt van rovers te zijn die denken met een spook te maken te hebben, waarop ze vluchten. De vier dieren betrekken daarop het huis. Als de rovers later in de nacht terugkomen, worden ze geschopt door de ezel, gebeten door de hond, gekrabd door de kat en gepikt door de haan. De rovers komen nooit weer terug en de vier dieren kunnen er blijven wonen.
vrijdag 12 oktober 2007 - 00:12
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).