menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hydrangea

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Deze Hydrangea staat op de schouw in een flesje met een beetje water. Hij heeft wortels gekregen.
Kan ik hem in de grond zetten?

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Rialle
maandag 1 oktober 2007 - 14:28
rialle

Rialle

Even kijken of het verkleinen van de foto is gelukt.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Rialle
maandag 1 oktober 2007 - 14:43
rialle

Rialle

Niet dus.
Rialle.
maandag 1 oktober 2007 - 14:44
Bowie

Bowie

Waarom moet de foto kleiner? Is toch prima zo?
maandag 1 oktober 2007 - 15:08
corrielat

Corrielat

Inderdaad, niets meer aan veranderen, hij is toch prima?! gazo door met foto's laten zien.
Wat je vraag betreft, ik heb hem ook gestekt en in een pot gezet, als hij dan goed aanslaat ga ik hem tegen de winter in de volle grond plaatsen.
maandag 1 oktober 2007 - 15:25
rialle

Rialle

Maar Tania en Corrie, vinden jullie het dan niet vervelend dat je dan de hele tijd naar de zijkant moet scrollen?
Of is dat bij jullie niet zo?

Groetjes Rialle
maandag 1 oktober 2007 - 18:08
hugo

Hugo

bij mij heeft de foto maat 640x421,, is prima zo

wat de plant betreft, als hij genoeg wortels heeft zou ik hem in pot zetten en binnen vorstvrij overwinteren (serre of veranda) en hem na de winter, na afharden, buiten in volle grond planten

groetjes
maandag 1 oktober 2007 - 18:24
rialle

Rialle

He, nu kom ik terug op het forum en nu staat de foto er een stuk kleiner dan eerst. Hij is nu niet meer te breed.
Hoe kan dat nu?

Hugo, heeft hij dan nu al genoeg wortels dat ik hem in een pot kan zetten, of zal ik nog maar even wachten?

Groetjes Rialle
maandag 1 oktober 2007 - 20:44
fastmario

Fastmario

die mag inderdaad al in pot staan met zure potgrond
en buiten zetten zolang er geen vorst is
zal anders kapot vriezen
maandag 1 oktober 2007 - 21:38
Indah

Indah

Rialle,

Nu dat takje van de hortensia worteltjes heeft, moet je wel de bloem verwijderen, anders zal het jonge plantje teveel energie en voeding in de bloem steken, en zal hij niet willen groeien.

groetjes, indah

dinsdag 2 oktober 2007 - 13:27
WenTh

WenTh

Niet alleen de bloem verwijderen : ook de bladeren (op 2 na, aan de top van het takje) moeten eraf.
woensdag 3 oktober 2007 - 09:15
rialle

Rialle

Dank jullie wel voor de antwoorden.

Ik had de bloem gewoon in eenvaasje gezet voor de sier, en was verbaasd dat er zo snel wortels aan zijn gekomen. Dus nu ga ik jullie advies opvolgen en zet hem zonder bloem en met maar 2 blaadjes in de grond. Moet er ook een zakje overheen?

Hugo, jij raadt me aan om hem binnen in serre of veranda te laten overwinteren. Ik heb helaas geen van beide . Mag hij ook in de woonkamer of is dat te warm?

Groetjes Rialle

donderdag 4 oktober 2007 - 12:30
Adrienne

Adrienne

Kan ook bv: in de garage of het washok.
Zelfs op de gang boven.
Ha, ik zet ze overal waar het niet vriest in de winter.
donderdag 4 oktober 2007 - 18:24
hugo

Hugo

juist Adrienne, als ze maar op een koele en lichte plats staan waar het niet vriest

groetjes
donderdag 4 oktober 2007 - 18:54
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).