Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De branchyton acerifolius wordt ook wel de Australische vlamboom genoemd. Ik heb hem proberen uit te zaaien maar er is niets van opgekomen. De jacaranda groeit wel goed , al zal het wel jaren duren voordat hij zal bloeien.
Ik heb zaden uit Israël meegenomen van verschillende bloeiende bomen. Van een paar weet ik de naam niet en heb ik geen foto. De jacaranda heb ik in een kuip staan en deze gaat in de winter gewoon naar binnen. Ik probeer hem klein te houden als een soort bonzai. Hij is nu 2 jaar oud en bijna een meter hoog.
Ja, waren we maar zo knap. Maar troost je, eens wordt het hier weer tropisch en kan de jacaranda hier groeien alleen zullen we het , denk ik het niet mee maken.
Tine,
Die is winterhard. Bij mij staat hij gewoon in de tuin. Het enige wat kan gebeuren, dat je niet wenst is, dat de bloesem bevriest met nachtvorst eind april- begin mei. Maar dat gebeurt zelden.
Buiten Cercis siliquastrum is bij ons ook Cercis canadensis winterhard, hiervan zijn verschillende cultuurvariëteiten gekweekt met verschillende bloei- en bladkleuren!
Cercis is in onze streken het enige geslacht dat aan cauliflorie doet (bloei rechtsreeks op de takken en de stam), wat in de tropen veel meer voorkomt.
In de natinale plantentuin in Meise staat een haagje van geleide Cercis (zoals met leiappels en peren) heel bijzonder wanneer deze in bloei staat!!
Dat klopt. Mijn Cersis doet ook aan cauliflorie. Dat is iets heel uitzonderlijks, wat veel mensen niet eens opmerken en dat zijn dan volgens mijn oude biologie leraar "echte betonbewoners, die ziende blind door het leven gaan".
Dat klopt. Mijn Cersis doet ook aan cauliflorie. Dat is iets heel uitzonderlijks, wat veel mensen niet eens opmerken en dat zijn dan volgens mijn oude biologie leraar "echte betonbewoners, die ziende blind door het leven gaan".
Mijn Brachichiton (flame Tree), opgekweekt uit zaad uit Israël, is nu 4 jaar oud en hij doet het erg goed. Hij is nu ruim 1 meter maar snoei hem af en toe wat terug. Hij staat binnen, want hij is niet gewend om buiten te staan. Hij heeft nog nooit gebloeid, want daarvoor moet hij eerst zijn bladeren verliezen en ik weet nog niet precies hoe ik dit moet aanpakken.