menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Catalpa

wiske

Wiske

hallo,zou graag een catalpa willen planten, als schaduwboom , natuurlijke parasol, maar kan ik zo een boom overal in de tuin plaatsen? hoe zit het met de wortels, groeien die ver uit en zo? kunnen jullie mij raad geven? ik zou hem het liefst zo kort mogelijk tegen ons terras zetten, maar zou gaan?

hoop op een antwoordje, groetjes
zondag 20 januari 2008 - 12:43
rombaft

Rombaft

een catalpa worteld redelijk oppervlakkig maar niet echt heel groot, ik denk anderhalve keer de kruin voor de gehele wortel.

Catalpa's kunnen wel tegen wat water in de grond maar echt nat staan is niet goed voor ze (krijgen rap een schimmelinfectie) , voor de rest steekt het niet al te nauw, ze hebben graag licht maar als je hem voor parasol schikt te gebruiken zal dit neit echt een probleem zijn
maandag 21 januari 2008 - 09:56
wiske

Wiske

dank u, weet nu toch al iets meer
maandag 21 januari 2008 - 15:02
Kwest

Kwest

Dag Wiske,

Ik heb twee jaar geleden een catalpa uit mijn tuin verwijderd (ie was tijdens een zomerstorm doormidden gescheurd) en bij het uitgraven van de wortels, op die plaats heb ik een nieuwe boom geplant, merkte ik dat de wortels tamelijk vlezig zijn, de hoofdwortel zat tamelijk diep. Dus dat zou nogal kunnen meevallen voor je terras. Het hangt er natuurlijk een beetje van af hoe je terras is aangelegd. Met een betonnen fundering zullen de tegels niet zo gauw loskomen.

vrijdag 25 januari 2008 - 15:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).