Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hallo,zou graag een catalpa willen planten, als schaduwboom , natuurlijke parasol, maar kan ik zo een boom overal in de tuin plaatsen? hoe zit het met de wortels, groeien die ver uit en zo? kunnen jullie mij raad geven? ik zou hem het liefst zo kort mogelijk tegen ons terras zetten, maar zou gaan?
een catalpa worteld redelijk oppervlakkig maar niet echt heel groot, ik denk anderhalve keer de kruin voor de gehele wortel.
Catalpa's kunnen wel tegen wat water in de grond maar echt nat staan is niet goed voor ze (krijgen rap een schimmelinfectie) , voor de rest steekt het niet al te nauw, ze hebben graag licht maar als je hem voor parasol schikt te gebruiken zal dit neit echt een probleem zijn
Ik heb twee jaar geleden een catalpa uit mijn tuin verwijderd (ie was tijdens een zomerstorm doormidden gescheurd) en bij het uitgraven van de wortels, op die plaats heb ik een nieuwe boom geplant, merkte ik dat de wortels tamelijk vlezig zijn, de hoofdwortel zat tamelijk diep. Dus dat zou nogal kunnen meevallen voor je terras. Het hangt er natuurlijk een beetje van af hoe je terras is aangelegd. Met een betonnen fundering zullen de tegels niet zo gauw loskomen.