menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Laurierboompje aangevreten

Ga naar meest recente reactie

Matthias1

Tekst aangepast

Matthias1

Hallo,

Ik heb in de tuin een laurierboompje in pot stan en die wordt sinds kort opgegeten, de blaadjes zijn gekarteld aan de rand en hier en daar zit er een witt kleur op het blad.

Wat zou de oorzaak zijn en wat kan ik eraan doen?


[url=http://img502.imageshack.us/my.php?image=img1298ey7.jpg][afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 6 maart 2008 - 20:58
Fons

Fons

Het is normaal dat uw laurierblaadjes gekarteld zijn, het aangetaste blad is vermoedelijk door een rupsje aan beetje aangevreten en was tijdelijk, vermoedelijk een eenmalig verschijnsel,of zijn alle blaadjes massaal aangevreten, in dat geval behandelen met een insecticide.
donderdag 6 maart 2008 - 21:27
Matthias1

Matthias1

Het zijn er redelijk wat, die aangevreten zijn.
Welk insecticide is hiervoor geschikt?
donderdag 6 maart 2008 - 21:32
Fons

Fons

Normaal zou je confidor kunnen gebruiken maar dit is een systemisch insecticide dat opgenomen word in de sapstroom, en vermits de blaadjes in de keuken gebruikt worden niet aan te raden tenzij ge langere tijd na behandelijng geen blaadjes gebruikt,om uw plantje te fatsoeneren kunt ge misschien beter de beschadigde blaadjes wegknippen, normaal is een laurier bijna niet onderhevig aan masale aanval van ongedierte enkel aantasting van schild of dopluis is mogelijk.
Als de groei terug aanvat zal uw plant vlug herstellen, laat het vooral buiten staan.
donderdag 6 maart 2008 - 21:50
Jipken

Jipken

probeer eens met één theelepel vloeibare zeep met lijnolie op 1 lit. water en besproeien onder en boven het blad ,doet soms wonderen!

suc6,
vrijdag 7 maart 2008 - 13:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).