menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verplaatsen buxus

Ga naar meest recente reactie

martine89

Martine89

Hallo,

Wegens reorganisatie van onze tuin moeten een aantal buxusplanten verzet worden.
Kan het kwaad dat de buxus een nachtje uit de grond blijft liggen ?

grtjes Martine
woensdag 2 april 2008 - 13:55
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Steek ze uit met een zo groot mogelijke kluit maak de kluiten goed vochtig en leg er eventueel een slechte doek over dat je nat gemaakt hebt zo kunnen de kluiten zeker niet uitdrogen.

greetz Damy
woensdag 2 april 2008 - 15:14
Esem

Esem

Ja hoor zo lang ze maar niet in de zon liggen.
Buxus iis een zeer sterke plant en kan wel een nachtje zonder ze terug te planten.
Eddy,
donderdag 3 april 2008 - 19:51
Quercus

Quercus

Hey,

Als je buxus wenst te verplaatsen kan je het beter nu doen. Afhankelijk van de grootte van je planten, dien je idd een grote 'kluit' te voorzien. Steek ze niet te kort af, beter wat meer aarde overhouden dan te weinig. Je zal merken dat buxus planten een zeer compact wortel gestel hebben, dus je zal geen schrik moeten hebben dat er aarde van tussen zal vallen.
Dit heeft als voordeel dat je deze planten niet omiddellijk dient terug te plaatsen wanneer je ze uit de grond haalt (althans bij gezonde buxusplanten is dat toch zo).

Persoonlijk zou ik ze geen water geven als je ze uit de grond haalt. In deze tijd van het jaar is dat nog niet nodig. Zo voorkom je ook dat de aarde van tussen de wortels wordt gespoelt. Als je ze niet binnen kan leggen voorkom je ook dat , mocht het wat frisser zijn, het wortelgestel een 'koude'-schok krijgt.

Eventueel kan je een vochtig deken over de kluit heenleggen, maar zoals ik al eerder zei, met het weer van de afgelopen dagen zal de kluit nog nat genoeg zijn en als het een grote buxus is , zal het aantal kg's ook niet mis zijn

Wanneer je ze terug plaatst kan je best zorgen dat het plantgat groot genoeg is (min. 5-10 cm) groter dan de kluit (rondom).

Succes ermee !

Greetzz
zaterdag 5 april 2008 - 19:52
martine89

Martine89

Bedankt allen voor jullie informatie ,ik ben reeds begonnen met uitsteken en verplanten.

Een hele klus !

grtjes Martine
woensdag 9 april 2008 - 19:37
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).