menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verschil halfstamhoogstam

Rob28

Rob28

Ik heb een ogenschijnlijk hele simpele vraag waar ik zelf het antwoord niet op weet. Mijn vriendin en ik willen op zeer korte termijn een prunus in de tuin gaan planten. De keuze is gevallen op de 'Kiku-shidare-zakura'.

Nu is deze verkrijgbaar in halfstam en hoogstam. Weet iemand wat het verschil precies is? Wordt de één uiteindelijk groter dan de ander?

Alvast bedankt weer voor het antwoord.
dinsdag 15 april 2008 - 10:15
Esem

Tekst aangepast

Esem

Rob, de naam zegt het zelf al voor een gedeelte,Een halfstam is de zelfde Prunus maar dan geënt op een kortere een kleinere onderstam dan een hoogstam
Een halfstam heeft ongeveer een hoogte van 2,5 tot 3,5 meter en een hoogstam kan al vlug enkele meters hoger worden rond de tien meter of meer.
Een halfstam is makkelijker te berijken bij de pluk van het fruit ,een hoogstam heb je een ladder nodig.
En dan heb je ook nog de laagstammen +/- 1,5 tot 2 m.

Gr Eddy,
dinsdag 15 april 2008 - 10:33
Anke

Anke

Yep, bij een hoogstam kan je onder de kruin lopen, die begint va 2.5 m, met naargelang de vorm evt wel afhangende takken. Halfstam: kruin begint op borsthoogte dacht ik. Verbeter me als ik ernaast zit hé!
donderdag 17 april 2008 - 20:04
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).