Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een ogenschijnlijk hele simpele vraag waar ik zelf het antwoord niet op weet. Mijn vriendin en ik willen op zeer korte termijn een prunus in de tuin gaan planten. De keuze is gevallen op de 'Kiku-shidare-zakura'.
Nu is deze verkrijgbaar in halfstam en hoogstam. Weet iemand wat het verschil precies is? Wordt de één uiteindelijk groter dan de ander?
Rob, de naam zegt het zelf al voor een gedeelte,Een halfstam is de zelfde Prunus maar dan geënt op een kortere een kleinere onderstam dan een hoogstam
Een halfstam heeft ongeveer een hoogte van 2,5 tot 3,5 meter en een hoogstam kan al vlug enkele meters hoger worden rond de tien meter of meer.
Een halfstam is makkelijker te berijken bij de pluk van het fruit ,een hoogstam heb je een ladder nodig.
En dan heb je ook nog de laagstammen +/- 1,5 tot 2 m.
Yep, bij een hoogstam kan je onder de kruin lopen, die begint va 2.5 m, met naargelang de vorm evt wel afhangende takken. Halfstam: kruin begint op borsthoogte dacht ik. Verbeter me als ik ernaast zit hé!