menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stekken buxus

Ga naar meest recente reactie

1greenmen

1greenmen

hoe kan ik het beste buxus stekken
zondag 18 mei 2008 - 21:20
kurt

Kurt

Kijk gerust even op Buxus vermeerderen door het nemen van stekken op de tuinadvies website:

http://www.tuinadvies.be/struik_buxus_stekken.htm

Mvg,
Kurt Vossaert
zondag 18 mei 2008 - 21:52
yeline

Yeline

Van mij hier een hartelijk welkom op dit tuinforum waar je met al je vragen en weetjes terecht kan. Maar zoals je al zult gelezen hebben op de tuinadvies website moet je nog wat wachten met stekjes te nemen van buxus dus eerst genieten.
maandag 19 mei 2008 - 08:18
Sjos

Sjos

Hallo. Ik neem al stekken vanaf maart tot zowat halverwege oktober. Ik neem steeds goede stevige jonge twijgen van ongeveer 10 cm. De onderste blaadjes eraf en zorg dat er een hieltje aan zit of maak het einde een beetje ruw met bv je nagel. Doordat ik veel aan vormsnoei doe heb ik steeds vrij veel snoeiafval waaruit ik dan de stekken selecteer.
Ik zet zowel stekken in potten als in volle grond. In de volle grond trek ik eenvoudig een voor en leg daar schuin heel dicht op elkaar de stekken en maak de voor vervolgens weer dicht en druk de stekken flink aan. De stekken staan in een schaduwrijke plaats en worden licht vochtig gehouden. Ze mogen in elk geval niet uitdrogen. Bij mij gaat in de volle grond wel sneller maar in de potten gaat ook goed. Ik neem zo elk jaar een duizend stekken. Nagenoeg alles gaat aan. Ik gebruik geen stekgrond en ook geen stekpoeder.

Gewoon doen, het kan bijna niet mis gaan. En een beetje geduld hebben.

groeten

Sjos
dinsdag 20 mei 2008 - 11:09
Esem

Esem

Voor meer over buxus stekken kijk even op mijn site,onder de knop buxus,en buxus stekken met een hieltje is echt niet nodig hoor.

http://users.skynet.be/avondrood

Gr Eddy,
dinsdag 20 mei 2008 - 21:30
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).