Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Van mij hier een hartelijk welkom op dit tuinforum waar je met al je vragen en weetjes terecht kan. Maar zoals je al zult gelezen hebben op de tuinadvies website moet je nog wat wachten met stekjes te nemen van buxus dus eerst genieten.
Hallo. Ik neem al stekken vanaf maart tot zowat halverwege oktober. Ik neem steeds goede stevige jonge twijgen van ongeveer 10 cm. De onderste blaadjes eraf en zorg dat er een hieltje aan zit of maak het einde een beetje ruw met bv je nagel. Doordat ik veel aan vormsnoei doe heb ik steeds vrij veel snoeiafval waaruit ik dan de stekken selecteer.
Ik zet zowel stekken in potten als in volle grond. In de volle grond trek ik eenvoudig een voor en leg daar schuin heel dicht op elkaar de stekken en maak de voor vervolgens weer dicht en druk de stekken flink aan. De stekken staan in een schaduwrijke plaats en worden licht vochtig gehouden. Ze mogen in elk geval niet uitdrogen. Bij mij gaat in de volle grond wel sneller maar in de potten gaat ook goed. Ik neem zo elk jaar een duizend stekken. Nagenoeg alles gaat aan. Ik gebruik geen stekgrond en ook geen stekpoeder.
Gewoon doen, het kan bijna niet mis gaan. En een beetje geduld hebben.