menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Minimumbreedte strook bolacacia

Tineke

Tineke

We zijn bezig met het aanleggen van de oprit. Misschien wil ik langs die oprit enkele kleine boompjes. Een bolacacia, of zo. (suggesties altijd welkom... Graag iets van rond de 2m) Maar wat is de minimumplaats dat zo'n boompje nodig heeft? Als ik een strook van 60cm voorzie, is dat voldoende? De kruin mag natuurlijk over de oprit komen.

We willen er ook een poort, ter hoogte van het huis. Dus eerst even oprit en rechts beplanting, dan poort en dan nog stukje oprit. Kunnen we best een vast paneel zetten aan de beplanting en dan pas de poort, of 'mag' de beplanting ook een stukje voor de poort komen? Of trekt dat op niets? Ik let daar bij andere mensen eigenlijk nooit op...
donderdag 14 augustus 2008 - 13:29
printemps

Printemps

hallo

een boom moet normaal gezien 2 meter van de scheidingslijn(info gemeentehuis)
en zo dicht tegen een oprit,je zou met de jaren schade kunnen hebben door de wortels die de oprit omhoog duwen

mvg
an
vrijdag 15 augustus 2008 - 14:17
Tineke

Tineke

Bedankt. Ik heb het nu wat anders geschetst en nu zou ik de boompjes i.p.v. verticaal (met de oprit mee) te zetten, horizontaal (evenwijdig met het huis) planten. Ik dacht 4 kleine bolacacia's te zetten op een lengte van 8,5 meter. De stam zou dan een dikke meter van de oprit en pad verwijderd blijven. Dat zou toch voldoende zijn, niet?

Ik heb echter ook 'de bolesdoorn' gevonden. Lijkt me ook een pracht van een boom. (en moet blijkbaar niet gesnoeid worden?) Zou ik dat ook kunnen zetten ipv de bolacacia of hebben zij meer ruimte nodig?
zaterdag 16 augustus 2008 - 08:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).