Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een haag (20m) van 28 sparren nu had ik graag een levendigere haag met meer afwisseling ervan gemaakt. Dus dacht ik enkele sparren (mag gerust meer dan de helft zijn) en er andere planten tussen te planten. Iemand een idee welke planten?
ik vraag me af of dat gaat want grond waar een sparren/coniferenhaag op staat is gewoonlijk helemaal verzuurd en dat hebben veel heesters niet graag
ik zou zeggen helemaal rooien en een leuke haag planten.
of je knipt van de helft de zijtakken af en laat deze begroeien met klimop
je moet gewoon je keuze maken in zuurminnende struiken zoals 'Hortensia' enz...
'Blauwbessen', 'Cytisus' of 'Ilex aquifolium'.
Er zijn er vast nog véél meer! Je kan zelfs hier op het 'tuinadvies' rondkijken in de plantengids!
Waarschijnlijk kan je er niet in de buurt komen met een tractor of zo hé want anders zou je ze zo gemakkelijk kunnen laten uittrekken. Of met een manuele tirfort maar dat is ook wel een heel werk.
Anders is er maar 1 mogelijkheid denk ik en da's met de schop ze uitsteken en als ze nog niet te oud zijn zal dat toch nog wel meevallen denk ik. Normaal gezien hebben sparren geen penwortel denk ik maar groeien die vooral in de breedte en zijn die dus toch wel redelijk goed uit te steken al zal je aan die 28 stuks je toch wel heel goed kunnen opwarmen denk ik. Was eigenlijk wel een uitstekend winterwerkje