menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bevroren bamboe

bamboeliefhebber

Bamboeliefhebber

Sommige bamboeplanten in mijn tuin zijn bruin verkleurd of vertonen andere sporen van schade na de extreme koude in de loop van de maand januari.
Ook in andere tuinen heeft de koude schade toegebracht aan de bamboe.
Zijn deze planten nog te redden? Zullen ze opnieuw uitlopen in het voorjaar?
Dient ik de beschadigde planten kort in te snoeien ?
De bamboe in potten is er het ergst aan toe.
donderdag 12 februari 2009 - 16:25
printemps

Printemps

van harte welkom

gewoon afwachten
misschien loopt die terug uit aan de wortels

mvg
an
vrijdag 13 februari 2009 - 10:06
aroider

Aroider

hallo,
dit is een beetje normaal want een bamboe heeft constand water nodig.
bij strenge vorst ook maar dan kan hij geen water opnemen.
in een vorstvrije periode kan je gerust de potten met bamboe water geven want de bladeren gaan niet gauw kapot van de vorst maar eerder van de droogte.
mijn potten staan er ook een beetje krokoo bij,enkel de vollegrondplanten zien er goed uit.als de vorst weg is lopen de nieuwe bladeren gewoon weer uit.
groeten aroider.
vrijdag 13 februari 2009 - 14:54
vanparystje

Vanparystje

Als het mogelijk is rond de kluit vande bamboe een geul graven of een put en daar water in doen lopen zodat hij zeker gemakkelijk water opzuigt. Dit gelieve te doen in vorstvrije temperaturen en geregeld herhalen. Bamboe kan helemaal bruin verkleuren door te droog en in te felle zon te staan en dan is dit een oplossing.

Misschien is dit ook een oplossing met dit ongewone winterweer. Veel vaste planten zullen het moeilijk gehad hebben en er zal hier en daar toch wel uitval zijn, zeker bij jonge aanplantingen.
vrijdag 13 februari 2009 - 22:53
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).