Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Sommige bamboeplanten in mijn tuin zijn bruin verkleurd of vertonen andere sporen van schade na de extreme koude in de loop van de maand januari.
Ook in andere tuinen heeft de koude schade toegebracht aan de bamboe.
Zijn deze planten nog te redden? Zullen ze opnieuw uitlopen in het voorjaar?
Dient ik de beschadigde planten kort in te snoeien ?
De bamboe in potten is er het ergst aan toe.
hallo,
dit is een beetje normaal want een bamboe heeft constand water nodig.
bij strenge vorst ook maar dan kan hij geen water opnemen.
in een vorstvrije periode kan je gerust de potten met bamboe water geven want de bladeren gaan niet gauw kapot van de vorst maar eerder van de droogte.
mijn potten staan er ook een beetje krokoo bij,enkel de vollegrondplanten zien er goed uit.als de vorst weg is lopen de nieuwe bladeren gewoon weer uit.
groeten aroider.
Als het mogelijk is rond de kluit vande bamboe een geul graven of een put en daar water in doen lopen zodat hij zeker gemakkelijk water opzuigt. Dit gelieve te doen in vorstvrije temperaturen en geregeld herhalen. Bamboe kan helemaal bruin verkleuren door te droog en in te felle zon te staan en dan is dit een oplossing.
Misschien is dit ook een oplossing met dit ongewone winterweer. Veel vaste planten zullen het moeilijk gehad hebben en er zal hier en daar toch wel uitval zijn, zeker bij jonge aanplantingen.