menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Leilinde heeft bloemen

Ga naar meest recente reactie

fikske

Fikske

Hallo, een vriend van mij heeft achteraan in zijn tuin 4 leilinden staan. 3 ervan staan vol bladeren en 1 krijgt geen blad maar ontwikkelt enkel bloemen.
Weet hier iemand iets meer over?

Fikske
vrijdag 19 juni 2009 - 10:37
WiPe

WiPe

Dat lijkt mij geen goed teken.

Wanneer zijn de bomen geplant? Hoe groot zijn ze? Is er recent gewerkt rondom die bomen?
zaterdag 20 juni 2009 - 11:56
fikske

Fikske

De bomen zijn 2 jaar geleden geplant. Hebben een hoogte van ongeveer 3 meter en er is niet gewerkt rond de bomen.

Fikske
zaterdag 20 juni 2009 - 13:20
printemps

Printemps

Misschien langs ene kant meer of minder water ?

mvg
zaterdag 20 juni 2009 - 13:28
WiPe

WiPe

Het zou inderdaad kunnen dat die ene boom te maken heeft met zuurstogftekort aan de wortels. En dat zou dan inderdaad te maken kunnen hebben met te veel water, maar dat moet niet per se.

Aangezien de bomen pas geplant zijn (en twee jaar geleden is echt wel pas geplant) zou het dus kunenn dat de boom te diep staat (dat gebeurt zeeeeeeeer vaak), dat er onvoldoende verteerde humus in het plantgat is verwerkt of dat de bodem verdicht is c.q. te weinig gasuitwisseling toelaat. (aanvoer van zuurstof en afvoer van koolstof)
zaterdag 20 juni 2009 - 18:53
fikske

Fikske

Afwachten dan? Of valt er iets te redden?

Groetjes Fikske
maandag 22 juni 2009 - 08:15
WiPe

WiPe

Er is waarschijnlijk wel iets te doen, maar om een oplossing te geven is het nodig dat we weten wat er precies scheelt. Ik heb alleen nog maar gezegd dat zuurstofgebrek een mogelijkheid is. Dat is in mijn ogen nog zeker geen zekerheid.

Om zeker te weten wat er aan de hand is hebben we van jou nog informatie nodig.

Kun je de plantdiepte nakijken en kun je ons dan laten weten hoe diep de bovenste wortels onder de grond zitten.
Kun je ons ook laten weten om wat voor bodem het gaat? Hoe is de plantplaats afgewerkt? Wat groeit er onder de bomen? Is de bodem vast en hard of licht bewerkbaar?

Foto's kunnen ook helpen.
maandag 22 juni 2009 - 13:13
JovanDreumel

JovanDreumel

Probeer vooral het verschil in plantdiepte en manier van planten te bekijken met de andere 3.
maandag 22 juni 2009 - 17:29
fikske

Fikske

Ok bedankt, ga nu eerst de zaken bekijken, foto's nemen en dan doe ik terug een beroep op jullie.

Groetjes Fikske
maandag 22 juni 2009 - 22:26
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).