Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In het voorjaar zijn de bladeren van de Aralia naar binnen beginnen krullen (zie foto 1) en zijn zo gebleven tijdens de zomer. Geen bladluis noch andere insecten gezien. Nu, bij het thuiskomen na 2 weken verlof, zie ik dat de bladeren verdorren en massaal afvallen (zie foto 2)
De boom staat op een zonnig plaats in leemgrond. Bij het aanplanten (verleden jaar) is de grond gemengd met potgrond.
Iemand een idee wat hier loos is en me raad kan geven?
zat er een om de kluit een jute gaasje of i.d, het zou kunnen dat de stam als het ware gekeeld wordt.
als de wortels niet dood zijn , dan komt er vanzelf weer een nieuwe stam omhoog volgend jaar.
Inderdaad, de kluit zat verpakt in een soort van kippendaad maar dan wel steviger. Deze hebben we wel verwijderd om de kluit losser te maken.
De wortels hadden dus de ruimte om verder te ontwikkelen. Ik heb al gedacht om hem begin volgend voorjaar eens uit te graven en het plantgat met nog meer potgrond te vullen + perliet om te verluchten want we hebben hier tamelijk zware leemgrond. Ik twijfel wel aan de periode om dit te doen. In het voorjaar maart/april of in dit najaar, oktober/november???
inderdaad daar heeft wipe ook gelijk in, zorg dat je niet te diep plant,
wat verplanten betreft, als er toch bijna geen bladeren meer aanzitten ,dan kun je nu wel verplanten.
anders wacht je nog twee of drie weken