menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Advies Bomen

Ga naar meest recente reactie

edwinvanlaerhoven

Edwinvanlaerhoven

Goede middag,

Ik wil achterin onze tuin, welke heel diep is (een ca. 100 meter) 2 bomen planten die al redelijk groot bij aanschaf zijn, mooi zijn en snel groeien.

In eerste instantie dacht ik aan Platanen, echter nu heb ik ook Liriodendron (Tulpenboom) aangeboden gekregen. Het gaat om 2 bomen van 20-25cm stamomtrek en ca. 5 meter hoog. Ik kan ze kopen voor € 85,- per stuk wat me een mooie prijs lijkt.

Heeft er iemand ervaring met de groeisnelheid van deze bomen? Doen ze het goed op zandgrond?

zondag 1 november 2009 - 13:48
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Mijn ervaring met Liriodendron is dat deze in het begin niet erg hard groeien. Daarnaast is het onze ervaring dat grotere bomen meer tijd nodig hebben om aan te slaan en aan de groei te raken dan kleinere. De voorsprong raak je dus (gedeeltelijk) kwijt.
zondag 1 november 2009 - 16:46
Rita1960

Rita1960

Maar een tulpenboom is wel heeeeel erg mooi!

groetjes,

Rita
zondag 1 november 2009 - 18:22
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ja dat is zeker zo, het is een prachtige boom met bijzondere bladeren en aparte bloemen.
zondag 1 november 2009 - 19:41
WiPe

WiPe

Bovendien is Liriodendron zeker geschikt voor droge zandgronden. Op termijn wordt Liriodendron tulipifera wel erg groot.
zondag 1 november 2009 - 20:33
joopsmit

Joopsmit

Bedenk wel dat de afvallende bloemen masaal kunnen zijn en staat hij dan bij de buuren iets over de afrastering dan kan dit een probleen geven uit gebloeide bloemen vaallen af en leggeneen gliberig tapijt .
EN!!!!!!!!!!!!!!!!!! van verplanten zijn ze helemaal niet van gedient Wortels altijd met rust laten
maandag 2 november 2009 - 01:22
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).