[afbeelding verwijderd niet-https]
Aanpakken, die handel, wat voor een verschrikkelijk karwei het ook mag wezen, want het probleem wordt gewoon steeds nijpender...
Ook ik wil hier even mijn hilarische bamboeverhaal kwijt...
Heel wat jaren geleden kwam een tuinaannemer de vijver hier aanleggen.
Heel mooi gedaan, met aan één kant van de vijver... juist ja, een deel van de oever beplant met BAMBOE !
We vonden het een fantastisch voorstel: wuivende, zacht ritselende bamboe naast de waterspiegel...
En nog wel van een sterk woekerende soort, ontdekte ik later.
Wie verzint nu zoiets, juist ja, een tuinarchitect met smakeloos winstbejag, want dan kon die charlatan ook nog eens een heleboel worteldoek (zoiets om de rhizomen zogezegd in te dijken ) verkopen zodat die scherpe groeipunten de vijverfolie niet zouden beschadigen.
We hebben toch enkele jaren nodig gehad om de laatste steeds weer opnieuw koppig opduikende scheuten te verwijderen.
En in het vochtigste laagst gelegen deel van de tuin werd lavendel voorzien...
Juist op die plaats van dat fiasco plantte ik daarna met succes schitterende Rodgersia die het daar natuurlijk naar zijn zin heeft...
Ja, ja, wil ik er nog bij vertellen dat die kerel in de loop van de jaren verschillende bekroonde tuinen op zijn palmares bijeen rijfde, ik vond ze niet om aan te zien...
Ook op dit tuinforum zijn er fotoreeksen geweest over zijn winnende ontwerpen...
Verstand komt niet voor de jaren !!!