menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oude laurierkers uw advies graag

MeJane

MeJane

In onze tuin staat een laurierkershaag van ong. 25j oud. Ze is goed onderhouden, maar intussen toch al uitgegroeid tot zo'n 3m hoog en 2m dik, met verscheidene dikke hoofdtakken. Nu wordt er binnenkort een afsluiting achter de haag gezet, en staan we voor een dilemma: a) de haag verwijderen, nu ze nog eenvoudig bereikbaar is met kraan + geen kans om afsluiting te beschadigen, oftewel b) de haag kortwieken tot ong. 50cm en opnieuw laten uitschieten.

Ik hou van het wintergroene van de haag, en de frisgroene glanzende kleur, maar ik vrees dat een haag van ong. 25j zijn tijd wel gehad heeft, en er is wel veel snoeiafval aan. Een alternatieve haag zou moeten wintergroen zijn, relatief snelgroeiend en liefst ook niet te duur (ong 20m haag nodig).

Jullie mening?
donderdag 10 juni 2010 - 12:40
WiPe

WiPe

Waarom zou die haag zijn tijd hebben gehad? 25 jaar is echt niet oud voor een laurierhaag. Bovendien kan die breder dan 2 meter, en hoger dan 3 meter worden.

En dan moet je ook nog weten dat paplaurieren zich goed laten verjongen. je kan ze makkelijk afzagen tot 50 cm en opnieuw laten uitschieten.
donderdag 10 juni 2010 - 16:45
gustaafbaldewijns

Gustaafbaldewijns

Ik denk dat het beter is de haag niet af te zagen, er zullen struiken sneuvelen en dan zit U met openingen, wat ik gedaan heb is de helft van de haag tot tegen het midden met de snoeitang weggesneden in de zomer, en ze heeft zich helemaal hersteld
woensdag 23 oktober 2013 - 19:07
Esem

Esem

Ik heb de haag hier ook sterk terug geknipt,maar dan in het vroege voorjaar,nadat er geen gevaar meer was voor nachtvorst.
het jaar daarop was er nog nauwelijks wat te zien van de ingreep .
Zeker nu niet aan beginnen,want mocht er een strenge vorst zijn, dan heb je kans om de ganse haag te verlieren.

E.
zaterdag 26 oktober 2013 - 11:26
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).