menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Magnolia macrophillia

Ga naar meest recente reactie

michelloon

Michelloon

zie hier onze trots en blikvanger bij de oprit van onze tuin. van bloem tot vrucht.
de foto komt niet mee. ik zal het nog eens proberen[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 5 november 2010 - 13:18
lentemode

Lentemode

Een wondertje (weeral één) van moeder Natuur !
Schitterende bloem, mooie vrucht...

Bewonderend,
Mia
vrijdag 5 november 2010 - 14:47
Detuinenindemen

Detuinenindemen

....en imposante bladeren!
vrijdag 5 november 2010 - 16:44
leeuwtje

Leeuwtje

Staat deze gewoon in de volle grond? En zo ja, bescherm je hem dan in de winter. Ik dacht dat deze niet winterhard was.
Maar schitterend hoor met deze grote bladeren.
zaterdag 6 november 2010 - 20:45
michelloon

Michelloon

Dank voor de reacties op mijn topic. Deze boom heb ik ongeveer 10 jaar geleden als 'n klein boompje van ongeveer 50 centimeter gekocht bij het arboretum in Kalmthout en is nu ongeveer 3 meter. Hij staat uiteraard in de volle grond en pal op het zuiden. Heeft geen beschutting tegen de koude wind en krijgt ook geen bescherming in de winter. Als hij in het blad zit is hij wel kwetsbaar voor harde wind en hagel. De bladeren zijn dan ook erg groot en kwetsbaar. In het voorjaar hou ik dan ook mijn hard vast als de nog jonge bladeren het moeten ontgelden met 'n fikse (hagel)bui. Maar het is ;n taaie en de bloemen zijn er pas na de vorstperiode en zitten nog lang verstopt in hun "jasje". Hij is dus wel winterhard en heeft min 18 doorstaan.
dinsdag 9 november 2010 - 20:52
michelloon

Michelloon

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 9 november 2010 - 21:01
linkin711

Linkin711

ik heb ook een magnolia staan in de tuin ik zal hem binnekort eens fotograferen!
helaas heb ik hem dit jaar niet in bloei gezien
benieuwwd naar volgend jaar !!!
woensdag 10 november 2010 - 22:10
michelloon

Michelloon

twee jaar geleden heeft hij ook geen enkele bloem gehad. Het jaar daarop weer volop. Dus hij slaat inderdaad wel eens 'n jaartje over. Ben reuze benieuwd naar de foto's van andere magnolia liefhebbers.
donderdag 11 november 2010 - 19:20
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).