Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben op zoek naar een heester om aan het terras te planten zodat we in de zomer (als die er ooit zou komen ) in de schaduw kunnen zitten. Hij mag zo'n 3-4 m worden. Bodem: klei, standplaats: zon-halfschaduw.
Een beetje overhangende takken zou gezellig zijn, bloemen mag maar liefst geen bessenvorming indien we ooit mooie tegels zouden leggen zouden die vlekken kunnen geven
Ik had ooit eens een mooie heester gezien op tv (Gentse floraliën) met mooie afschilferende takken, maar ken de naam niet meer
er zijn verschillende sooren met afbladderende bast,dus welke jij gezien hebt??
ik heb een eucalyptus(je) debeuzevillei gekocht onlangs en die zou ook afbladderen,verder heb je acers en zo die dat ook hebben...
mischien es googelen,dan zie je mischien"jouw" plant?
Bedankt voor jullie tips!
Een laagstam appel/peer is bij mijn schoonouders maar 1,5m-2m. Misschien beter een halfstam nemen, heb ook de sierappel gevonden op internet...
Wat de es betreft, mooie takken in de winter en mooie herfstbladeren, maar heb gelezen dat dichtgeslagen, vaste grond niet veel succes belooft bij het aanplanten van een es?
mvg
Alle esdoorns verlangen een luchtige voedingsrijke en vochtige grond. Maak dus het plantgat goed los en verbeter de grond met voldoende humus. Dichtgeslagen, harde grond is uitermate ongeschikt en zal bijna zeker tot een teleurstelling leiden.
Ah ok, dan zal ik daar niet teveel rekening mee houden en eens naar het tuincentrum gaan zoeken naar de Acer Want daar gaat mijn voor keur eerlijk gezegd toch naar uit!
Er zijn veel soorten esdoorns. Sommige verkiezen zware gronden, andere hebben eerder een voorkeur voor lichte zanderige grond.
Als je naar een tuincentrum gaat kijken naar Japanse esdoorns, hou er dan rekening mee dat een aantal cultivars zoals Acare palmatum 'Dissectum' eerder klein en paddestoelvormig groeien. Als je een meer opgaande, niet te hoog wordende esdoorn zoekt, ga dan nar het tuincentrum, schrijf op wat ze hebbn en kijk dat thuis rustig na voor je koopt. Naar mijn ervaring klopt de omschrijving op de etiketten niet altijd.
Het zou me niet verbazen moest de heester met afschilferende takken die je noemt, Heptacodium miconioides zijn. Maar eerlijk gezegd is dat een gok.
Ik heb deze acer in mijn folks tuin staan .2 maal afgevroren tot aan de grond maar liep toch weer uit .
Staat op klei en lus grond .
ben nu aan het proberen een paar takken af te leggen .hopelijk lukt het .
Schijnt toch zeer weinig op de markt aangeboden te worden dus zeldzaam .