Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In mijn tuin staan twee grote struiken die enorm goed lijken op buxus maar de randen van de blaadjes hebben een kleine gele rand. Het valt me ook op dat ze goed doorgroeien, dus dat het goede groeiers zijn na eventuele snoei. Zou dit een variant van buxus zijn of iets anders ?
Gele rand is het teken van kalkarme bodem (buxus is kalkminnend) en tekort aan meststoffen. Er zijn speciale buxusmeststoffen en gewoon korrelkalk in de handel die dit probleem oplossen
Als ze goed doorgroeien denk ik niet direct aan kalk- of meststoffengebrek.
Buxus is ook heel dankbaar voor magnesiumsulfaat. Zorgt voor donkergroen blad.
Voor alle duidelijkheid : magnesium is geen meststof maar een sporenelement.
Natuurlijk bestaat er bonte Buxus
Maar de topic starter zal gewone hebben die niet goed verzorgt geweest is
Ik heb zelfs al 3 soorten (bonte)
(weet de namen niet uit het hoofd)
1ne noemt Goldtip