Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben bezig mijn tuin met ca. 300m2 uit te breiden. E.e.a. zal daardoor een nieuwe plaats krijgen, zo ook een stuks of 15 hortensia's. Inmiddels staan deze achteraf bezien te dicht op elkaar en te dicht tegen de afrastering. Daarmee wil ik bij het herplanten uiteraard rekening houden. Aangezien de meeste hortensia's na al die jaren behoorlijk groot / breed zijn geworden, vroeg ik mij af of ik ze zou kunnen scheuren in meerdere stukken. Dit werk wil ik pas volgend jaar maart / april gaan uitvoeren. Ik hoor graag jullie reacties. Alvast bedankt!
Jan.
Gaat het om de boerenhortensia? Dan zal scheuren lastig zijn maar u kunt ze wel splitsen met een spade. De bloei zal een jaar uitblijven, maar daarna kunt u weer genieten.