menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Op zoek naar grote bloeiende boom

Ga naar meest recente reactie

detuinkabouter

Detuinkabouter

Besten,

We hebben een groot open gazon, en zouden, om het geheel wat minder eentonig te maken, er een grote bloeiende boom in willen plaatsen.
Hebben jullie ideëen?
Ik dacht al aan Pulownia Tomentosa, maar ben bang van de vorstgevoeligheid. Ook een kanstanje boom had gekund, maar die heeft last van kwaaltjes. (mineermot)

graag jullie gedachten.

Ook: nog best geen boom waar iets vanaf valt zoals appeltjes of denneappels om geen problemen te hebben met de grasrobot.
zondag 30 oktober 2011 - 22:45
sugar

Sugar

Als je tuin écht groot is, dan zou ik zonder twijfel gaan voor een Liriodendron tulipifera (echte tulpenboom). Dit is een vrij snel groeiende parkboom, met zeer mooi blad, bast en bloemen.
zondag 30 oktober 2011 - 23:14
LOBU

LOBU

Cladrastis kentukea, een vrij ongekende parel, ruikt ook fantastisch!
Of als die niet groot genoeg is Sophora japonica ook heel mooi.
zondag 30 oktober 2011 - 23:20
WiPe

WiPe

Acer platanoides, Noorse esdoorn, bloeit geel voor het blad.
maandag 31 oktober 2011 - 08:52
vloeiende

Vloeiende

Welke grondsoort is het, hoe is de stanplaats ttz droog, nat,... Volle zon of omgeven door andere bomen van buren zijn mee bepalend voor de keuze van uw boom
woensdag 2 november 2011 - 22:09
satomi

Satomi

Ook mooi: Ailanthus altissima, de hemelboom.
donderdag 3 november 2011 - 13:21
hansvdbussche

Hansvdbussche

Ik zou er niet één maar meerdere bomen planten,
bij voorbeeld 4 hoogstammige appelbomen, met hun prachtige witroze lentebloesems en heerlijke appelen in de herfst worden het steevast jouw lievelingen!
zaterdag 5 november 2011 - 20:46
iecee

Iecee

ik zou ook een liriodendron zetten
een van de mooiste die er is en geen werk aan
woensdag 9 november 2011 - 20:57
Chef

Chef

Perenboom!

Prachtige bloesem in het voorjaar, in de zomer en het najaar mooie vruchten en in de winter een fraai silhouet.

Struiken & Bomen

vrijdag 11 november 2011 - 20:53
Chef

Chef

Ook leuk: kersenboom.

Kers is een snelle groeier en de vogels zullen erg blij zijn met de vruchten!

Struiken & Bomen

vrijdag 11 november 2011 - 21:08
iecee

Iecee

appelbomen moeten wel 12 meter uit elkaar staan dus dan moet je wel een enorm gazon hebben

een meerstammige boom is ook mooi en ze beginnen nu in de mode te komen dus verkrijgbaar in de handel
zaterdag 12 november 2011 - 10:28
vaneske

Vaneske

Wij hebben net een Crataegus laevigata "Paul's Scarlet" oftewel meidoorn aangeplant. Met mooie rode bloemen en nadien bessen voor de vogels.
zondag 13 november 2011 - 10:53
WiPe

WiPe

Crataegus laevigata 'Paul Scarlet' is en dubbelbloemige varieteit. Bessen kun je dus wel vergeten.
zondag 13 november 2011 - 17:05
detuinkabouter

Detuinkabouter

Bedankt voor de vele goed ideëen.
Van vele had ik nog nooit gehoord, zoals de Liriodendron tulipefera en de Cladastris kentukea. Ik heb er wat over opgezocht, en ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat het een combinatie van een aantal bomen zal worden.

- Paulownia tomentosa: +: mooie blauw-paarse bloemen , -: vorstgevoelig
- Liriodendron tulipifera (echte tulpenboom): kan groeien tot 50m, gele bloemen
- Cladrastis kentukea (amerikaans geelhout): max 27m
- Sophora japonica/Styphnolobium japonicum (honingboom): kan tot 10-20 m worden, maar peul, zaad en schors giftig
- Acer platanoides: tot 20-30m, maar vrij onopvallende bloemen
- Ailanthus altissima: onopvallende bloemen, wordt 15 m in 25 jaar, wordt zelden ouder dan 50 jaar
- perenboom
- appelboom
- kerselaar: maar bij hoogstam zijn meeste kersen voor de vogels
zondag 13 november 2011 - 19:02
WiPe

WiPe

Acer platanoides bloeit echt niet onopvallend.

Nadeel van Paulownia tomentosa is dat de bloem tegen een blauwe hemel nauwelijks zichtbaar is. Hetzelfde geldt tenandere voor kleine rode bloemen zols bij bv Acer rubrum: tegen een blauwe hemel vallen die nauwelijks op.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 13 november 2011 - 19:35
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).