menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat moet ik met deze

Ga naar meest recente reactie

trikke2705

Trikke2705

Ik weet niet wat ik met deze struik moet aanvangen? Als je kijkt op de foto zie je een appelboompje staan , dat is wel ok maar het is me om die struik te doen. Moet ik deze snoeien/knippen? Of laat ik hem gewoon zijn ding doen?

Struiken & Bomen

zondag 4 maart 2012 - 10:59
garfield

Garfield

Om heel eerlijk te zijn. Het ziet er niet uit. Ik kan ook niet zien wat het is. Als je dat wel weet kun je kiezen tussen helemaal afknippen of sterk terugsnoeien.
zondag 4 maart 2012 - 15:53
minouke

Minouke

Erg moeilijk te zien, maar aan één van de toppen lijkt het wel Foeniculum vulgare te zijn (midden bovenaan de foto)
ALS het dat is dan gewoon tot de grond afsnijden.
Venkel herken je aan de anijsgeur, tussen de vinger wrijven met een stuk dat nog wat groen is.
zondag 4 maart 2012 - 16:19
Ed50

Ed50

Het is inderdaad heel moeilijk te herkennen zo maar op het eerste zicht als ik naar de groeiwijze kijk zou ik eventueel aan een Weigelia denken. Maar da's ook maar een gok. Weet je wanneer hij bloeit en welke kleur en vorm de bloemen hebben? Als we dat weten is het misschien ook al makkelijker om te weten over wat het gaat want da's toch belangrijk als je een struik wilt snoeien.

Eddy
zondag 4 maart 2012 - 18:58
trikke2705

Trikke2705

Een foto van de plant in bloei vindt je op onderstaande link. Er komen ze een roze/paarse bloemen aan.
Het is de eerste foto.

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=6&tid=45026
zondag 4 maart 2012 - 22:41
satomi

Satomi

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=6&tid=45026. Zo is ze aanklikbaar.

Als ik het goed zie is het een Lavatera.Als de bloem rose is, is het Lavatera olbia 'Rosea'. Dan zou ik met snoeien wachten tot je het nieuwe blad onderaan de plant ziet verschijnen. Mocht het 's nachts nog eens flink vriezen dan heb je kans op beschadiging of een dode plant.
maandag 5 maart 2012 - 09:43
trikke2705

Trikke2705

Bedankt om die link aanklikbaar te maken.

Het is inderdaad de plant/struik die jij noemt. Hoe zit dat snoeien dan in mekaar? Mag ik die willekeurig knippen of moet ik op bepaalde afstanden kijken?

edit: Ik heb de info gevonden die ik zocht. Bedankt voor de hulp.
maandag 5 maart 2012 - 19:26
satomi

Satomi

Graag gedaan!
dinsdag 6 maart 2012 - 13:19
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).