Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Nog maar eens een vraagje stellen
Ons terras en dat van de buren grenst aan elkaar en is gescheiden door een draad van 1 meter hoog.
Nu zouden we wat meer privacy willen door iets te plaatsen tussen beide terassen.
Aangezien een haag in de grond niet mogelijk is (of ik moet een heel deel terras uitkappen) had ik gedacht aan een haag in een langerekte houten bak van ongeveer 4 meter. Ik kwam onlangs zo'n houten bak tegen op het net.
Nu is de vraag: welke planten lenen zich het best tot zoiets? Ik ben een grote fan van bamboe maar weet niet of dit een goed gedacht is om die in een pot te zetten...
Alvast bedankt voor het advies
Op zich kan bamboe prima in een pot, maar hoe breed en hoe hoog is zo'n bak? Bamboe en ook grote(re) heesters hebben toch wel een meter brede bak nodig om goed tot hun recht te komen, met een diepte van minstens 60 cm. Bovendien moet je er rekening mee houden dat er ook afwateringsgaten in komen zodat het geen "zwembad" wordt.
En ook: in perioden van droogte (en dus ook na een periode van vorst) zul je water moeten geven omdat de plant zelf niet met de wortels in de volle grond staat. Ook eventuele voeding zal aangedragen moeten worden.
Als je bamboe wil, kies dan voor Fargesia's', die vormen een pol. Verkrijgbaar in verschillende hoogtes.