menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie kent deze struik

Ga naar meest recente reactie

micra58

Micra58

Hallo allemaal,
Ik heb van deze struik een 4 tal jaren een stekje gekregen,en daar ik zeker weet dat het een struik met een mooie bloem of iets anders zou worden, maar niet enkel een groene struik , bedoel ik, heb ik hem aangenomen.
Het eerste jaar al groeide hij goed, en dat deed hij elk jaar.
Maar tot nu toe nog geen enkele bloem of iets anders gezien.
In de winter is hij bladverliezend,maar komt in het voorjaar vrij vlug nieuwe bladeren aan.
Maar het probleem is nu, ik weet niet meer van wie die struik komt, en wat ik dus ervan moet verwachten.
Heb ook al overal elke struik, bij kennissen vergeleken, maar niets.
Heb een fot van de struik en het blad gevoegd.
Kent iemand van jullie misschien deze struik.
Hij is begonnen uit 1 stam gelijk bij een boom, en dan vertakt tot 2 stammen

Struiken & Bomen

vrijdag 18 mei 2012 - 11:13
minouke

Minouke

Best is een foto van het blad erbij zetten en ook moest je het weten in welke maanden hij bloeit en welke kleur.
Als je het systeem onderaan gebruikt voor een foto kan je maar 1 tegelijk zetten.
Oplossing is een nieuw antwoord zetten (geen 'nieuw topic' maar 'antwoord' gebruiken en zo een 2de foto plaatsen.)
vrijdag 18 mei 2012 - 11:20
micra58

Micra58

Bedankt, heb ik direkt gedaan, maar zie nu dat ik inderdaad een nieuw topic begonnen ben, dus hier dan nog eentje van het blad.
Als ge met bloei , de bloem bedoeld, dat weet ik dus niet, maar de bladeren zijn er al zeker een dikke maand, en blijven ook de hele zomer.
De preciese tijd wanneer de bladeren komen , weet ik ook niet, omdat ik mijn tuin , bij mijn zoon heb, en daar het voorjaar zo koud was, ben ik niet zo veel daar in de tuin geweest.

Struiken & Bomen

vrijdag 18 mei 2012 - 11:35
minouke

Minouke

ik ben in de tuin aan het snoeien en kom ik daar een struik tegen die erg veel op je struik gelijkt.
De reden dat je niet goed weet hoe en wanneer hij bloeit kan dat ook verklaren, bloei is niet opvallend en krijgt in de late herfst/winter witte bessen.
Ze hebben op dezelfde twijgen 2 soorten bladvormen, een gelobd en een gaaf blad, soms meer getand.
De jonge stelen zijn groen en verkleuren naar rood om tenslotte meer houterig te worden.

Symphoricarpos albus staat in de plantengids
http://www.tuinadvies.be/plantengids.php?id=1150[afbeelding verwijderd niet-https]


Is het die???

Struiken & Bomen

maandag 21 mei 2012 - 12:54
satomi

Satomi

Volgens mij is het een vederesdoorn, Acer negundo.
maandag 21 mei 2012 - 15:30
micra58

Micra58

Bedankt allebei, ik heb de vederesdoom opgezocht, en de bladeren lijken er wel iets op, maar weet zeker dat het stekje niet van een grote boom kwam.
En al zat ik in de winter niet in de tuin, ging toch wekelijks even kijken, hoe hij er bij staat, en kijken wat hij doet, en bloemen of bessen of dergelijke , zou me toch opgevallen zijn.
Heb hem daarstraks nog eens grondig bekeken, en nog steeds niets , enkel de bladeren.
En zoals ge op de foto kunt zien, heeft hij geen kale stam, maar komen de bladeren , al van het begin van de stam.
Ps
Heb het mierenmiddel niet gebruiktik dacht dat mieren slecht voor de planten was, maar heb ondertussen , gelezen, dat ze geen kwaad kunnen.
Dus zolang ze me niet binnen over het aanrecht lopen, mogen ze doen.
maandag 21 mei 2012 - 22:25
iecee

Iecee

het is toch gewoon de Symphoricarpos oftewel sneewbes. dat had je juist
hij maakt uitlopers
dinsdag 29 mei 2012 - 09:19
micra58

Micra58

Hallo allemaal,bedankt voor de reactie's , maar het mysterie is opgelost.
Ik heb deze week de struik, gezzien, waar ik het stekje van heb.
Maar daar was het geen struik meer , maar al een boompje.
Heb die mensen toen direkt gevraagd, wat dat was,en zij antwoorden, dat het niets was, gewoon iets met bladeren en meer niet,Daar zij een grote tuin hebben, stoort hen die boom niet.
De reden dat ik dacht dat het iets was, is namelijk zo.
Toentertijd, stond daar en nu nog trouwens, een mooie hibiscus struik, en die interesseerde me,en toen er dus een stekje onder stond, heb ik dat meegenomen, zonder te zien, dat de bladeren niet hetzelfde wareen, als de hibiscus,en dus het verkeerde stekjes.
Althans ik vermoed dat het zo gegaan is
Maar die boom is niets speciaals, geen bloemen enkel de bladeren,
groetjes
dinsdag 29 mei 2012 - 21:26
cetinel

Cetinel

campsis?
dinsdag 29 mei 2012 - 23:26
hommeltje

Hommeltje

nou volgens mij is het een clematis,en dan met die kleine rose /witte bloemen.ik heb de zelfde gehad, in mijn vroegere tuin(jammer ik ben verhuist,en geen tuin meer)
woensdag 30 mei 2012 - 15:00
satomi

Satomi

Ik blijf bij Acer negundo.
maandag 4 juni 2012 - 09:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).