menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Probleem met Aucuba Japonica

Ga naar meest recente reactie

Frank57

Frank57

Ik heb in de tuin al enkele jaren deze Aucuba Japonica staan.
Deze struik groeit best goed maar nu beginnen er enkele takken met bladeren te verschrompelen en gaan hangen.
Wat kan ik hier aan doen?
Kent iemand dit probleem?
Bij voorbaat dank.

Struiken & Bomen

vrijdag 20 juli 2012 - 17:03
Frank57

Frank57

Raar dat niemand op dit forum dit probleem kent.
zondag 29 juli 2012 - 21:49
Esem

Esem

Het probleem ken ik niet ,maar heb het zelfde voor gehad met twee jong gestekte planten van vorig jaar.
Beide zijn afgestorven.

Gr Eddy,
maandag 30 juli 2012 - 13:35
satomi

Satomi

Waarschijnlijk is het Phytophtera of Southern Blight.
maandag 30 juli 2012 - 14:57
Esem

Esem

Ik moet zeggen dat we nu enorm slim geworden zijn.
Dat het een schimmel was wist ik al wel,maar de vraag is/was wat kan eraan gedaan worden??

Eddy
maandag 30 juli 2012 - 17:22
WiPe

WiPe

Onderaan de pagina staat reclame van Sporgon, tegen verwelkingsziekte. Die reclame zal wel veranderen iedere keer de pagina geopend wordt. Misschien dat je die dus niet gezien hebt. Ik heb zelf geen ervaring met dat product, maar aangezien Verticillium een schimmel is die in de wortel zit zal je dus een systemisch fungicide moeten gebruiken. Een systemisch fungicide is een schimmeldodend middel dat door de plant opgenomen wordt en met het sap getransporteerd wordt naar de aangetaste delen. Ik moet echter toegeven dat ik geen ervaring heb met Sporgon. Ik heb de neiging om aangetaste planten uit te graven en weg te gooien.

Phytophtora is gerelateerd aan zuurstofgebrek in de bodem. Bodem verbeteren en luchtiger maken heeft ook een positieve invloed. En op zware gronden moet je de plantkeuze aanpassen.
woensdag 1 augustus 2012 - 14:01
Frank57

Frank57

Duidelijk.
Bedankt voor de nuttige tip.
woensdag 1 augustus 2012 - 19:11
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).