vroeger had ik ook "last" van mollen,toen we nog op ons vorig adres woonden..khad een piepklein grasveldje en da zat dus vol hopen
en al die middelkes werkten niet...
khad dus een gazon met gaten
dan zijn we elders beginnen bouwen,groot stuk grond gekocht(vroeger nog paardenweide geweest werd er door de buren verteld)
metershoog onkruid,wilde bramen,brandnetels,ratten,egels...maar geen mollen!!
al het andere kon ik wel oplossen dacht ik(is uiteindelijk ook wel gelukt,al zullen er vast wel wat ratten in de dreef zwemmen vanachter..)
maar ik denk dus dat de mol me ons mee verhuisd moest zijn,want een paar weken na de verhuis verschenen de molshopen.
om dan op wonderbaarlijke wijze te verdwijnen???
we zijn zelfstandigen,bouwwerken,en mijn man komt dus elke avond me zijn camionetje het erf opgereden en draait "vanachter"...rijd dus tot halverwege het perceel(is 120 meter diep)en keert dan weer richting straat(gewoon omdat dat makkelijker is...
nu vraag ik me dus afof dat op en af rijden ervoor gezorgd kan hebben dat ie de benen heeft genomen??
want bij mijn weten word de plek snel door een andere ingepikt als er een dood is of zo....
en het rare is: hier had ie van mij gerust mogen blijven,tis hier groot....er is altijd ergens wel een lapke groen om op te zitten....
maar da wil nie zeggen dak ze perse terug wil
maar kan het dus,dat zware trillingen ze weghouden of wegjagen???