menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie kent deze boom met bloem

Ga naar meest recente reactie

Edelweiss

Edelweiss

Ik ben een newbie hier op Tuinadvies en naarstig op zoek naar kenners die mij kunnen helpen aan de naam van deze boom met bloem. We zijn in het passeren ervan op deze boom gestoot waarvan er maar drie exemplaren zijn geplant bij ons in Brasschaat. Wie in hetzelfde dorp woonachtig is; deze zijn te bezichtigen op de hoek van de Hoogboomsesteenweg en Hoge Kaart lijnrecht tov. Bloemenzaak 'Bloom'.Deze bomen bezitten sterke en prachtige bloemen, ze stonden reeds een viertal weken geleden in bloei tot op vandaag.We willen graag zo'n exemplaar in onze tuin planten vandaar onze vraag.

Struiken & Bomen

zondag 26 mei 2013 - 23:45
Bombycilla

Bombycilla

Cornus kousa
maandag 27 mei 2013 - 08:29
satomi

Satomi

Eerlijk gezegd dacht ik eerder aan Cornus nuttallii vanwege de ronde bloemblaadjes.
maandag 27 mei 2013 - 12:53
Bombycilla

Bombycilla

Mee eens
maandag 27 mei 2013 - 14:01
satomi
maandag 27 mei 2013 - 16:37
Tuinprins

Tuinprins

Cornus nutalli is zeer gevoelig voor schimmelziektes. Je moet rekening houden met teleurstelling als je deze boom plant.

Brasschaat: is dat niet die enclave die hoofdzakelijk bevolkt wordt door vermogende Hollanders ....?
maandag 27 mei 2013 - 19:26
sugar

Sugar

Maar een Cornus kousa geeft ongeveer hetzelfde resultaat en is wat makkelijker.
maandag 27 mei 2013 - 20:57
Tuinman65

Tuinman65

Klopt Tuinprins, in Brasschaat wonen veel vermogende Hollanders maar die laten ons geld verdienen.
Toch maak ik me zorgen want meer en meer dagen Hollandse hoveniers hier op.
En die zijn nochtans veel duurder.

Leo
maandag 27 mei 2013 - 23:09
vloeiende

Vloeiende

Op de groendienst van Brasschaat kan je uitsluitsel krijgen over de juiste benaming.
dinsdag 28 mei 2013 - 21:25
iecee

Iecee

ik heb dit nog nooit als laanboom gezien alleen als grote heester
heel bijzonder en erg mooi

komen hier ook vruchten aan?
woensdag 29 mei 2013 - 10:59
WiPe

WiPe

De meest opgaande vari
woensdag 29 mei 2013 - 11:23
Edelweiss

Edelweiss

Dankjewel aan alle Tuinadvies Leden die zo hulpvaardig zijn geweest mij hierin verder te helpen. Nja, het is idd. een pracht van een Heester, en in ons voorperk omringd door witte carara stenen zal ie mooi ogen ....ik kijk d'er al naar uit! Ben wel beetje geintimideerd door jullie kenners met zoveel,ervaring in fauna & flora
Al doende leert men h
dinsdag 25 juni 2013 - 22:50
sugar

Sugar

Ik ben niet zeker dat hij er mooi zal ogen. Die carrara-stenen zijn kalkhoudend, waardoor de bodem verrijkt zal worden met kalk. Laat die boom nu graag een zurige bodem hebben (en dus geen kalk)...
dinsdag 25 juni 2013 - 22:52
Edelweiss

Edelweiss

@ Sugar; dienen we effe te herbekijken, eventueel in een houten omkisting leidt mogelijk ook tot
dinsdag 25 juni 2013 - 23:12
WiPe

WiPe

Zelfs als de boom in een houten omkisting staat, krijg je uitspoeling van kalk van de stenen naar de bodem en dus de wortels.
woensdag 26 juni 2013 - 08:59
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).