Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb geen verstand van bomen maar er zit een rotte plek ergens in de prunus of japanse sierkers. We hebben de boom verkeerd gesnoeit omdat hij teveel bij de buren was. Als we deze tak helemaal weghalen dan gaat hij nog meer naar 1 kant groeien. Kunnen wij weg snoeien tot op gezond hout? Als je dat schuin afzaagt komen er dan nieuwe scheuten? Of toch beter tak helemaal weghalen.
We kunnen het niet goed zien want het zit aan de kant van de buren en hoog. Ik probeer er een foto bij te doen als het me lukt. Je hebt de dikke tak en daarnaast de tak waar de rotte plek in zit. Het is een rare tak.
De foto kun je niet 'linken' omdat u nog geen 50 berichten hebt geplaatst.
Normaal zijn de Prunussen taaie struiken/bomen die sterke snoei verdragen.
Ik weet natuurlijk wel niet welke prunus het is. Als de plant te groot wordt, kunt u best op het einde van de winter terug snoeien. Heb geen schrik om in het oude hout te snoeien.
De plant kan in principe tot 15 cm van de grond worden terug gesnoeid en zal vervolgens volop jonge scheuten vormen.