Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Op mijn Rododendron zitten cicaden.. denk ik , deze insecten zien er groen uit en hebben rode strepen op hun rugzijde.
hoe en met welk middel kan ik deze best bestrijden?
de struiken groeien wel en er komen bloemknoppen aan maar deze worden telkenmale uitgegeten.
Wie weet raad a.u.b.
dank u wel bij voorbaat.
Aras.
Als het werkelijk cicaden ofwel spuugbeestjes (worden zo genoemd om de schuimvlok waar ze in zitten) kun je het beste met een flinke waterstraal uit je planten spuiten.
Heb echter mijn twijfels of het wel cicaden zijn, gezien de rode strepen op hun rug.
Nog even verder gezocht op cicaden .
Er zijn er toch wel degelijk met rode strepen op de rug,maar kon niets vinden voor eventuele bestrijding.
Wie weet de oplossing????????????
Da's waar Wannes.
Bestrijden is nu eigenlijk al te laat. De schade is al aangericht.
Best doe je dat in juni met confidor.
Ze vallen visueel niet op maar het getik van hun vleugeltjes tegen de bladeren des te meer.
Is weer zo'n nieuw insect dat via de haven van Antwerpen hier is komen aanwaaien.
Leo