menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivelaar

Ga naar meest recente reactie

seeten

Seeten

Hallo,
In Februari heb ik een stekje afgezet van mijn druivelaar. Het plantje is nu
ongeveer 1,30 groot en ik wil het zo houden. Dat krijgt dan na enkele jaren een
dikke stam en is zeer decoratief.
Mijn vraag : Mag die plant buiten blijven in de winter of is het beter om ze een beschutte plaats te geven ?

Grts,

seeten

Struiken & Bomen

zaterdag 16 november 2013 - 12:03
RdB

RdB

De plant is winterhard, maar dan wel in de volle grond. Nu zul je hem voldoende beschut moeten zetten om doorvriezen van de kluit te voorkomen (of nog beter alsnog de volle grond in).

Ruud
zaterdag 16 november 2013 - 13:11
seeten

Seeten

Bedankt Ruud voor de snelle interventie. Ik zal hem binnenzetten want ik zou hem graag in een pot blijven houden. Misschien dat enkele graadjes vorst wel geen kwaad zullen kunnen.

Seeten.
zaterdag 16 november 2013 - 15:09
sugar

Sugar

Indien we een heel koude winter hebben zou je wel wat vorstschade kunnen hebben (jonge druivelaars zijn niet zo winterhard). Dus toch een beetje beschermen, het eerste jaar. Daarna vormt dat helemaal geen probleem meer
zaterdag 16 november 2013 - 15:52
seeten

Seeten

Bedankt voor de goede raad, sugar.
zaterdag 16 november 2013 - 17:32
iecee

Iecee

met pot en al ingraven gedurende de winter
dinsdag 19 november 2013 - 17:49
Ghia

Ghia

Hier zitten we met hetzelfde voorval. Vorig jaar was die helaas 'open'gevroren en was er een tijdlang geen leven te zijn. Tijdens de zomer zijn er toch 2 takken beginnen groeien (die toch beiden anderhalve meter lang zijn). Gelukkig niet dood dus maar nu zit de vrees erin dat ie terug het niet zou halen. Ook hier laten we 'm liever in de pot zitten. Dus toch iets zoeken waardoor ie beter beschermd is indien het toch een harde winter is?
vrijdag 6 december 2013 - 15:42
Seten

Seten

Misschien kan je de pot helemaal omringen met gevallen bladeren en toedekken met
wat aarde, en oppassen dat hij niet in de noorderwind staat?
k heb hier in mijn tuin een Brugmansia staan in volle grond en heb er nu een soort
omhulsel gemaakt in isomo van 5 cm dik, de stam ingekort op zo'n 30 cm en de isomo bak er overgeplaatst . Misschien een hint?

Grts,

Seeten
vrijdag 6 december 2013 - 17:16
herbert

Herbert

Mijn mening: De vorst is in het land, zet hem beter een wintertje binnen, doe in het voorjaar die vier tegels weg waar hij nu op staat en plant daar dan de druivelaar. Het plantje gaat groeien en gedijen en er zijn geen vorstproblemen meer.
zondag 8 december 2013 - 18:30
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).