menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aalbes blackberry

Ga naar meest recente reactie

Rakhee

Rakhee

Is het een goed idee om bij die struiken schors te leggen? Of neter iets anders?
zaterdag 1 februari 2014 - 10:57
Rakhee

Rakhee

Het is maar dat we het onkruid wat willen tegen gaan.
Maar ik weet niet of het goed is voor de grond waar die struiken staan dat er schors komt?

Heeft iemand ervaring of kan iemand ons verder helpen?
woensdag 5 februari 2014 - 09:08
asem

Asem

karton schijnt ook goed te helpen
vrijdag 7 februari 2014 - 21:27
maarten_09

Maarten_09

Jongens toch asem... Wat een niveau..
Er stelt iemand een duidelijke vraag en dan zo een debiel antwoord.

Ik denk niet dat het kwaad kan schors te leggen tussen die struiken
maandag 10 februari 2014 - 07:59
leerling

Leerling

Schors zou veel stikstof aan de grond onttrekken, dus misschien niet zo ideaal onder klein-fruit - tenzij je eerst een extra stikstofhoudende mest aanbrengt.

Rakhee is op zoek naar een middel om onkruid tegen te gaan en dan vind ik asems idee van karton nog zo gek niet, maarten_09. Een lijn naar het midden van het karton knippen, daar een cirkel uithalen en rond de struik leggen. Je kan er een laag ruwere compost (dikwijls in bulk te koop op containerparken) over strooien, zodat je het karton niet eens kan zien. Bestaand onkruid sterft af onder het karton en het bodemleven breekt onkruid, karton en compost af, zodat de grond verder verbeterd wordt.
'k Heb 't vorig jaar getest op een stuk ruw grasveld met allerlei onkruiden en dat ging prima. In de herfst heb ik een experiment gestart op een stuk waar brandnetel groeide. Daar heb ik gewoon de herfstbladeren op uitgestrooid.

Een andere oplossing is regelmatig grasmaaisel in niet te dikke lagen (een centimeter of 3 max.) onder de struiken strooien. Dat deden we in onze vorige tuin en gaf ook prima resultaat. Hier is onze grasmachine gesneuveld op een grote kei die in het gras verborgen lag. We hebben daarna een mulchmaaier gekocht omdat de grasoppervlakte hier (voorlopig nog ) groter is, maar eigenlijk mis ik ons grasmaaisel voor zo'n dingen. (Was bv. ook handig om in de moestuin tussen de bedden of onder de aardbeien te strooien.)
dinsdag 11 februari 2014 - 00:13
sugar

Sugar

Ik zie hier maar een idioot antwoord, en dat is het jouwe maarten.
Karton werkt goed om onkruid te onderdrukken.
donderdag 13 februari 2014 - 09:00
Rakhee

Rakhee

Zijn cacaoschilfers beter? We willen niet met karton werken
zondag 16 februari 2014 - 19:38
adem

Adem

dan is het al gelijk, ik zou schors nemen
vrijdag 21 februari 2014 - 20:28
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).