menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ilex als haag

Ga naar meest recente reactie

baba

Baba

Hallo

Ik overweeg om ilex aan te planten in de tuin en vervolgens als haag te snoeien.Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me af of die snel groeit en relatief vochtige grond kan verdragen.Ik was eerst van plan om taxus aan te planten maar begon toen te twijfelen omdat mijn grond in de winter te weinig zon heeft waardoor de grond nogal vochtig is.En ook daaronder zit een mazouttank.
De varieteit 'Green hedge' of 'Dark green'?

maandag 24 november 2014 - 12:44
Figo

Figo

Ik heb hier zo'n haag staan, 2 meter en meer hoog intussen. Gewoon zaailingen gezet. Als je die 1 keer per jaar gaat snoeien zal ze niet snel groeien.
Maakt een mooie dichte haag, uitstekend om ongewenst bezoek buiten te houden
maandag 24 november 2014 - 13:04
baba

Baba

Ik zou mijn haag ongeveer een meter hoog willen.als ik die koop als 60 hoog,hoelang zou het duren dat hij een meter hoog is?

maandag 24 november 2014 - 13:40
Figo

Figo

1 à 2 jaar...?
maandag 24 november 2014 - 13:51
WiPe

WiPe

Hulst is ene trage groeier, en die houdt net zo min als Taxus van natte voeten. Als de grond erg vochtig, of zelfs nat is, kies je mijn inziens beter voor Prunus lusitanica.
maandag 24 november 2014 - 16:50
baba

Baba

Prunus of Portugese laurier lijkt Me niet voldoende winterhard of vergis ik Me?
maandag 24 november 2014 - 17:40
deHaan

DeHaan

Je vergist je.
Prunus lawrocerasus is behoorlijk winterhard.
Alleen in extreme winters hebben ze het moeilijk.
maandag 24 november 2014 - 21:41
WiPe

WiPe

Prunus lusitanica is naar mijn ervaring beter winterhard dan Prunus laurocerasus.
dinsdag 25 november 2014 - 20:43
vloeiende

Vloeiende

Als ik Green Hegde en Dark Green lees dan heb je het over Ilex crenata ipv over gewone hulst of Ilex aquifolium.
Ilex crenata kan ook niet goed tegen natte voeten.
Ik spreek tegen dat gewone hulst een trage groeier is, als je 50 cm /jaar traag noemt niet natuurlijk, daarentegen zijn er bij Ilex crenata inderdaad trage groeiers zoals Dark Green.
vrijdag 28 november 2014 - 22:20
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).