menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat onder perelaar planten

Maya16

Maya16

Wij hebben een redelijk oude perelaar in de tuin staan, waar in sommige jaren massa's veel peren van afvallen. Die peren trekken vliegen en wespen aan, dus daar willen wij niet met onze voeten in trappen. Er staat geen gras onder, gewoon aarde.
We zouden er iets van beplanting onder willen zetten zodat het duidelijk is waar je niet moet stappen en zodat ook de gevallen peren niet te veel in het zicht liggen (die dus vol zitten van de beestjes).
We willen iets planten dat we al in de tuin staan hebben: lonicera, hedera helix arborescens of pachysandra. Wat zouden jullie aanraden?
Oppervlakte: 3-4 m diameter.
zondag 5 april 2015 - 22:03
RdB

RdB

Peer is redelijk open, dus zet er neer wat je leuk vind zolang ze maar geen volle zon willen hebben. Pas wel op met spitten, beschadig niet te veel perenwortels, dus ga niet te rigoureus te diep te werk

Ruud
zondag 5 april 2015 - 23:21
LT

LT

Neem oost-indische kers. Deze geeft ook nog een natuurlijke weerstand tegen ongedierte op de peer.
zondag 5 april 2015 - 23:54
WiPe

WiPe

Hedera helix 'Arborescens'. Gebruik voldoende kompost om de klimop vlot te laten starten.
maandag 6 april 2015 - 00:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).