menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bomen

Ga naar meest recente reactie

labke

Labke

In november 2006 hebben we de dreef terug aangeplant,met liquidambar.De boompjes hebben nu frisgroene blaadjes. Moeten we nu met de droogte al beginnen water geven?
Ze zijn geplant met nog een flinke kluit aarde.
Alvast bedankt voor het advies.
zondag 22 april 2007 - 01:56
deHaan

DeHaan

Dat is nog niet nodig
zondag 22 april 2007 - 02:11
corrielat

Corrielat

Is de grond niet te droog? ik denk dat het grondwater te laag staat, maar misschien vergis ik me,
zondag 22 april 2007 - 02:12
labke

Labke

ik zie nu juist ook dat de jonge blaadjes al gaatjes hebben en sommige krullen voor ze echt open zijn ,Beestjes?
zondag 22 april 2007 - 02:21
WiPe

WiPe

Hoe diep zitten de bovenste wortels onder de grond?
zondag 22 april 2007 - 03:05
labke

Labke

de kluit zit tot 40 -50 cm in de grond. De beestjes zijn kleine rupsen in een webjeJ
Ondertussen hebben de boompjes water gekregen en zijn ze bespoten. Zien er weer levendig uit.
Wij content Groetjes labke
zaterdag 28 april 2007 - 21:19
WiPe

WiPe

De bovenste wortels mogen niet dieper dan 2 tot 3 cm onder de grond zitten. Als de boom dieper geplant is, kan hij geen suikers verbranden in de wortels. Die suikers moeten verbrand worden om de wortels te laten groeien en om mineralen (messtoffen) uit de bodem op te nemen. Bomen die te diep geplant zijn, zoals hier overduidelijk het geval is gaan langzaam maar zeker dood.
Doordat de bomen onder extreme stress staan (te diep geplant) zijn ze extreem vatbaar voor bijkomende problemen.
zondag 29 april 2007 - 03:04
labke

Labke

Gelukkig beste WiPe zit het bodem van de kluit zo diep ,er was dan ook een geweldige kluit aan.
De bomen zijn terug geplant op de diepte als ze stonden op de boomkwekij.
Bedankt voor de reactie, de boompjes zien er nu goed uit.
zondag 29 april 2007 - 18:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).