Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Beste Agram55, als je een stam koopt blijft hij zo hoog als de maat die je gekocht hebt.
Anders google maar eens: halfstam Gingko.
Daar word je een hoop wijzer.
als je een stam koopt blijft hij zo hoog als de maat die je gekocht hebt
Als de plant doodgaat dan zal die inderdaad net zo groot blijven
Diverse dwergsoorten van Ginkgo biloba (zoals Mariken en Troll) worden tegenwoordig geënt op een onderstam van de gewone Ginkgo biloba. Je hebt hierbij diverse gangbare maten van de onderstam. Meest voorkomende lengtes zijn 1.20, 1.80 en 2.20 meter maar andere lengtes kunnen dus aangeboden worden. Als je kiest voor een onderstam van 1.20 meter dan moet je daar de omvang van de bolvorm bij optellen. Het geheel zal in dit geval niet snel boven de 1.40 uitkomen. Bovendien is Ginkgo goed te snoeien.
Ministam: is een term die in de handel niet gebruikelijk is maar ik vermoed dat het een benaming is die wordt gebruikt als de onderstam erg klein is. Soms zie je dat 'Troll' wordt geënt op een onderstam van 30 of 40 centimeter.
Als je een bolvorm op stam koopt moet je er op letten dat de ent na diverse kanten vertakkingen heeft.
Natuurlijk komt de bol van de plant zelf erbij.
Ik bedoel alleen maar dat de onderstam (als hij geënt is) niet de hoogte in gaat.
Net was ik in het tuincentrum en heb eens gekeken bij deze stammen, ik wil hem nl ook al zo lang hebben.
De herfstkleur is zo mooi.
Er was een klein stammetje van zo'n 50/60 cm, deze was zo'n €20,00.
Toch nog maar niet gedaan, weet niet waar ik hem moet neerzetten.
Ik geniet nou maar van de planten bij de mensen die hem wel in de tuin hebben staan.
De herfstkleur van de ginkgo is wel prachtig, maar helaas zo kort. Onze ginkgo is nu nog donkergroen. Als hij eindelijk geel wordt, verliest hij ook binnen twee weken het blad. Voor herfstkleur is bijvoorbeeld een cercidiphyllum en liquidambar veel geschikter. Deze zijn nu al in herfstkleur en vertonen dit beeld veel langer voordat ze hun blad verliezen.
Er bestaan in tussentijd tientallen selecties van Ginkgo biloba. De uiteindelijke hoogte hangt nauw samen met de eigenschappen van de specifieke selectie. Ik had begrepen dat het hier om een van die klein blijvende selecties zou gaan. Drie meter zou op termijn misschien wel kunnen, maar dat zal dan wel minstens tien keer zo lang duren.
Hallo
Bedankt voor jullie reacties
Hier op tuinadvies staat een gingko biloba mariken die hebben ze in potten van 7 , 9 en 15 liter als mini stam en een hallef stam in een pot van 18 liter er staat Niet Bij hoe hoog deze stammen zijn.
Omdat onze tuin niet al te groot is willen we geen boom die hoger wordt als 2 meter.
Weten jullie daar antwoord op