menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buxus

Ga naar meest recente reactie

benjomel

Tekst aangepast

Benjomel

Ja je raad het al ook al een tijde bruin en verdorde bladeren ook op gegeten door de beesjes.

Nu wil ik de buxus er uit maar wat er voor in de plaats.
Hegje zie foto is ongeveer 20cm breed en 20 cm hoog .hoger moet het ook niet worden met het nieuwe hegje.

Maar wat zouden we er voor in de plaats zetten .

Ilex crenata .
of.......
of........
of.......
of........
of.......
of........
Welke plant is kort maar ookk strak te houden voor een strak 4 kant hegje zie foto
vrijdag 13 november 2015 - 20:44
westy

Westy

taxus
vrijdag 13 november 2015 - 22:12
benjomel

Benjomel

je bedoeld dan de Taxus baccata

Het gaar om een klein strak haagje te kreeeren van weer 10 cm breed en 20cm hoog .
Kan dat met de Taxus baccata word dat mooi dan heb gezocht maar vind aleen grote hagen dus geen kleine
zaterdag 14 november 2015 - 03:55
benjomel

Benjomel

De Taxus baccata valt af. Vind de vrouw des huis niet leuk .
En volgen mij is hij ook niet echt geschikt voor. Om er een kleine haag van de maken en klein te houden





Nu ben ik weer bij Ilex crenata maar zijn er dan nog meer die in aan merking kunnen komen
zaterdag 14 november 2015 - 14:02
jdcoster

Jdcoster

Ik zou beginnen met mij eens de vraag te stellen of zulke kleine vakjes met lage haagjes nu echt wel nodig zijn. Dit ontwerp is niet enkel een voorbijgestreefd concept maar de verhoudingen kloppen m.i. niet
Heel weinig planten zijn daar ook geschikt voor, inclusief de Ilex crenata waarvan de groeikracht die van buxus ver overtreft.
Ik zou die vakjes, als ze er toch moeten blijven, bijvoorbeeld volledig vullen met Lavendula of een lage Euonymussoort.
zaterdag 14 november 2015 - 18:10
Carib

Carib

Er is volgens mij niet echt blijvend een haagje te maken dat slechts 10 cm breed en 20 hoog mag zijn. Ook met buxus was dat op termijn moeilijk geworden. Wellicht is het vullen van het vak met een blokvorm van ilex crenata Dark green een idee, die dan meteen de bak vervangt.
zaterdag 14 november 2015 - 23:12
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).