menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoei moerbei

Ga naar meest recente reactie

patriske

Patriske

ik heb een vraagje, we hebben een prachtige moerbei in onze tuin die ons tijdens de hete zomerdagen veel schaduw geeft, maar nu heeft hij te laag hangende takken waardoor we er nog moeilijk onderdoor kunnen lopen, dus mijn vraag, mag ik hem alleen aan de onderkant wat bijsnoeien of niet?
alvast bedankt voor eventuele tips
dinsdag 15 december 2015 - 18:29
sophora

Sophora

Moerbei verdraagt heel goed snoei.
dinsdag 15 december 2015 - 23:04
WiPe

WiPe

Hij verdraagt dat goed, maar als je sterk gaat snoeien krijg je heel veel waterlot. Dat zijn sterk groeiende takken die de boom vormt als reactie op te sterke snoei. Daardoor verliet een moerbei zijn specifieke grillige karakter. Dat kun je vermijden door niet te veel ineens te snoeien.
woensdag 16 december 2015 - 09:16
patriske

Patriske

bedankt voor de tips
donderdag 17 december 2015 - 21:11
ruddy

Ruddy

Ik heb nog een bijkomende vraag betreffende dit onderwerp. Wij hebben ook een moerbei staan op ons terras. Deze is geleid en staat er ondertussen al een jaar of zes. Ik snoei deze jaarlijks terug. Ik heb dit voor de zomer ook gedaan. Enkele dagen nadien begon het overal water te druppen waar ik gesnoeid had(wondvocht) ik heb toen alle snoeivlakken met een speciaal product behandeld. Moet ik hier nu weer voor vrezen als ik de boom deze week terug snoei? Het is toch nog een goede periode om deze te snoeien?
zondag 20 december 2015 - 20:35
WiPe

WiPe

Dat product dient tot niks. Je snoeit best pas aan het einde van de winter, net voor het uitlopen van het blad.
zondag 20 december 2015 - 22:58
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).