Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Beesjes op onze lei bomen .
Wat zijn het voor beesjes kunnen ze kwaad voor de bomen
Moeten we er wat aan doen of gaat het vanzelf weer weg als de bladeren over een poosje gaan afvallen
Het is maar op 1 plek van al onze bomen waar de beesjes zitten zijn de bladeren ook Zwart van ik denk ondlasting.
Heb weer eens mijn vriend google bezocht .Volgens mij zijn het dus eitjes van de Koolwitje rups .
Word best een mooie vlinder.
Maar ik heb ze verwijderd anders hou ik dus geen blad meer aan de bomen ,
Want het zijn echte vreet machienes geloof me ik hoorde ze vreten en het ging nog rap ook toen ik er op lette .
Ben al aardig wat blad kwijt van de boom maar hopelijk heb ik ook alle rupsen verwijderd
Ik vind het erg knap dat je het zelf gevonden hebt Ben, zelf kon ik je absoluut niet van advies dienen, vreemd dat je gisteren geen rupsen zag en nu wel. Wat je vrijdag liet zien lijkt overigens helemaal niet op eitjes van het koolwitje.......
Weet je wel zeker dat e.e.a. bij elkaar hoort?
Ik kon die 'beestjes' ook niet thuisbrengen. Nu ik weet dat het eitjes zijn van het koolwitje vermoed ik dat wat je hier ziet de laatste fase van het eitje is voordat de rups eruit komt of dat het eitje aangetast is door iets. Zat er nog iets in die eitjes?
Dat zwart op de bladeren heeft overigens niets te maken met de eitjes van het koolwitje maar is schimmelgroei op de afscheiding van luizen (bekend als 'honingdauw') die in de boom hebben gezeten.
Waarom ik eerst geen rups in de boom zag en 1 dag later wel .
vrijdag zag ik niks aan de bladeren van de bomen
Zaterdag waren op anderhalfe meter helemaal boven in de boom de bladeren op eens weg alleen de takjes waar de bladeren aan vast zaten zaten nog aan de boom (zie foto Hier boven)
en op de grond (heb ik dom dom dom voor hier ) geen foto van genomen de gehele stoep lag vol onder zwarte rondjes dopjes het leek wel zwarte zand korreltjes maar dan zo hard als steen
Die koreltjes lagen op de stoep waar de rupsen zaten .