menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beesjes op lei bomen

Ga naar meest recente reactie

benjomel

Benjomel

Beesjes op onze lei bomen .
Wat zijn het voor beesjes kunnen ze kwaad voor de bomen
Moeten we er wat aan doen of gaat het vanzelf weer weg als de bladeren over een poosje gaan afvallen

Het is maar op 1 plek van al onze bomen waar de beesjes zitten zijn de bladeren ook Zwart van ik denk ondlasting.

Wie weet wat het is

Struiken & Bomen

vrijdag 19 augustus 2016 - 08:58
benjomel
vrijdag 19 augustus 2016 - 08:58
benjomel

Benjomel

en nog 1

Struiken & Bomen

vrijdag 19 augustus 2016 - 09:00
benjomel

Tekst aangepast

Benjomel

330 keer bekeken en gelezen .

Niemand die mij kan vertellen wat het is

Groet Benjomel
zaterdag 20 augustus 2016 - 11:31
benjomel

Benjomel

Nu was ik net buiten en zag ik op de zelfde plek stengeltjes zonder bladeren ,De bladeren waren op gegeten .

ZIE

Struiken & Bomen

zaterdag 20 augustus 2016 - 19:35
benjomel

Tekst aangepast

Benjomel

En hier kruipen een paar rupsen die zich vol aan het vreten zijn
zaterdag 20 augustus 2016 - 19:36
benjomel

Benjomel

Ben de hele rij leibomen langs geweest blad voor blad van boven tot onder en van links naar rechts .

En heb ze hopelijk allemaal te pakken.
Kunnen die teminste geen schade meer aan richten aan de bladeren

Maar kijk zo zaten ze ook bij elkaar op 1 blad.

Struiken & Bomen

zaterdag 20 augustus 2016 - 19:40
benjomel

Benjomel

En hebben die ............ puntje van de eerste foto boven aan iets met deze rups te maken ..

Wie kan mij dat vertellen
zaterdag 20 augustus 2016 - 19:42
benjomel

Benjomel

Heb weer eens mijn vriend google bezocht .Volgens mij zijn het dus eitjes van de Koolwitje rups .

Word best een mooie vlinder.

Maar ik heb ze verwijderd anders hou ik dus geen blad meer aan de bomen ,
Want het zijn echte vreet machienes geloof me ik hoorde ze vreten en het ging nog rap ook toen ik er op lette .

Ben al aardig wat blad kwijt van de boom maar hopelijk heb ik ook alle rupsen verwijderd

Koolwitje dus
zaterdag 20 augustus 2016 - 20:10
Marei

Marei

Ik vind het erg knap dat je het zelf gevonden hebt Ben, zelf kon ik je absoluut niet van advies dienen, vreemd dat je gisteren geen rupsen zag en nu wel. Wat je vrijdag liet zien lijkt overigens helemaal niet op eitjes van het koolwitje.......
Weet je wel zeker dat e.e.a. bij elkaar hoort?
zaterdag 20 augustus 2016 - 20:55
Tuinprins

Tuinprins

Ik kon die 'beestjes' ook niet thuisbrengen. Nu ik weet dat het eitjes zijn van het koolwitje vermoed ik dat wat je hier ziet de laatste fase van het eitje is voordat de rups eruit komt of dat het eitje aangetast is door iets. Zat er nog iets in die eitjes?

Dat zwart op de bladeren heeft overigens niets te maken met de eitjes van het koolwitje maar is schimmelgroei op de afscheiding van luizen (bekend als 'honingdauw') die in de boom hebben gezeten.

Gegroet, de tuinprins
zondag 21 augustus 2016 - 06:58
benjomel

Benjomel

Waarom ik eerst geen rups in de boom zag en 1 dag later wel .

vrijdag zag ik niks aan de bladeren van de bomen

Zaterdag waren op anderhalfe meter helemaal boven in de boom de bladeren op eens weg alleen de takjes waar de bladeren aan vast zaten zaten nog aan de boom (zie foto Hier boven)

en op de grond (heb ik dom dom dom voor hier ) geen foto van genomen de gehele stoep lag vol onder zwarte rondjes dopjes het leek wel zwarte zand korreltjes maar dan zo hard als steen

Die koreltjes lagen op de stoep waar de rupsen zaten .

Groet Benjomel
zondag 21 augustus 2016 - 09:52
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).