menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Woekeraar of niet ?

Ga naar meest recente reactie

compulo

Compulo

hallo,

Iemand enig idee of deze grassoort ( volgens mijn opzoekingen bloedgras ) een felle woekeraar is of valt deze soort nog mee ?

groeten

Struiken & Bomen

maandag 14 november 2016 - 19:57
Tuinprins

Tuinprins

Imperata cylindrica Red Baron / Japans bloedgras Is alleen een 'felle' woekeraar in (sub)tropische gebieden. Bij ons maakt de plant wel wat uitlopers maar ik zou dat geen 'fel woekeren' noemen. In een zeer strenge winter kan dit gras behoorlijk te lijden hebben.

Gegroet, de tuinprins
maandag 14 november 2016 - 20:39
Marei

Marei

Al wonen wij niet in een (sub)tropisch klimaat en tuinieren wij in midden Nederland op rivierklei, wij hebben toch echt andere ervaringen met de Imperata........Die "wandelt" er hier lustig op los. Gelukkig hebben we de ruimte, anders zou je het gerust 'woekeren' kunnen noemen. Elk voorjaar roepen we dit mooie gras op verschillende plaatsen in de tuin een halt toe........en dat deden we ook na de strenge winters van een paar jaar geleden.

Struiken & Bomen

maandag 14 november 2016 - 22:20
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Hier ging hij ook aan de wandel. En dat is niet handig als er een plant te dicht in de buurt staat. Maar de stekjes daar was iedereen blij mee.
dinsdag 15 november 2016 - 10:47
compulo

Compulo

Dus toch best niet laten woekeren zeker ? Maar wat is hiervoor de beste/ makkelijkste
manier ?
dinsdag 15 november 2016 - 19:48
Tuinprins

Tuinprins

Ik denk dat als de plant redelijk droog staat het met het woekeren wel meevalt. Op de foto van Marei staat de plant langs een vijver en daar is het doorgaans aan de vochtige kant en dat is een ideale omstandigheid voor het Japans bloedgras om aan de wandel te gaan.

Als je op zeker wilt spelen dan zul je een wortelbegrenzer zoals wel bij bamboe wordt gebruikt moeten toepassen.


Gegroet, de tuinprins

dinsdag 15 november 2016 - 20:44
Marei

Marei

Dit is een folievijver Tuinprins, de grond om de vijver heen is niet anders dan op andere plaatsen in de tuin......de plant staat hier redelijk droog.......!
Compulo, "woekeren" is wel een heel groot woord voor de expansiedrift van dit prachtige gras hoor! En een wortelbegrenzer is echt niet nodig. Als je naar je eigen foto kijkt dan kun je de nieuwe uitlopers, links én rechts, al zien zitten. Ze zijn zonder moeite te verwijderen als je vindt dat het teveel wordt. Doe je dit regelmatig dan is dit gras heel goed in de hand te houden, maar laat je hem z'n gang gaan, dan breidt 'ie zich gestaag uit, dat zie je op mijn foto......van mij mag 'ie!
dinsdag 15 november 2016 - 21:47
compulo

Compulo

Oké, iedereen bedankt voor de nuttige info
woensdag 16 november 2016 - 09:04
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).