menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onbekende boom

Ga naar meest recente reactie

abutilon

Tekst aangepast

Abutilon

Reeds jaren bloeit er in mijn tuin begin mei een boom met overvloedige wittte en welriekende bloemtrossen.De boom heeft een hoogte van wel 6 tot 7m.Volgens mij hoort hij tot de familie van de seringen maar ik ben er niet zeker van.
Kent iemand deze boomsoort of struik?

[afbeelding verwijderd niet-https]

zaterdag 28 april 2007 - 19:08
Angelo

Angelo

een sering lijkt het mij niet, maar wat wel???

heb je misschien foto van het blad, want ik zit te denken aan een ligustrum lucidum.
zaterdag 28 april 2007 - 20:33
Angelo

Angelo

beetje gezocht in mijn tuinplanten encyclopedie, en ik ben er vrij zeker van dat het Clethra alnifolia is
zaterdag 28 april 2007 - 20:36
abutilon

Abutilon

Ondertussen is het me gelukt een foto toe te voegen.Kan dit uw vermoeden bevestigen?
zaterdag 28 april 2007 - 20:38
Angelo

Angelo

jep Clethra alnifolia

is mooie struik/boom
zaterdag 28 april 2007 - 20:44
abutilon

Abutilon

Angelo,

Van harte dank voor je informatie,ben blij dat ik na al die jaren ook de naam van die mooie strui ken.
zaterdag 28 april 2007 - 21:37
abutilon

Abutilon

En toch twijfel ik of het Clethra alniflora is want deze bloeit in het najaar terwijl die bij nu in volle bloei staat.
zaterdag 28 april 2007 - 21:48
abutilon

Tekst aangepast

Abutilon

De clethra alnifolia wordt slechts 2 m hoog terwijl de struik bij mij meer dan 6 m hoog is!
zaterdag 28 april 2007 - 21:48
kurt

Kurt

Abutilon,

Is die boom daar vanzelf gekomen? Indien ja, dan is de kans zeer groot dat het een Amerikaanse vogelkers is.
Prunus serotina is de wetenschappelijke benaming.

In de volksmond ook bospest genoemd omdat het echt wel een plaag aan het worden is in onze bosbestanden. Het is een Amerikaan die de natuurlijke habitat komt verdringen.

Nu, als je het een mooie boom vindt kun je hem uiteraard laten staan

Mvg,
Kurt
zaterdag 28 april 2007 - 22:47
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).