menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Struik of traaggroeiende sierden snoeien?

Ga naar meest recente reactie

patrick17

Patrick17

Deze struik of sierden hebben we vroeger gered van het containerpark.Helaas zijn ze wat te groot aan het worden.Weet er iemand wat soort plant/struik/den dit eigenlijk is?En nog belangrijker,mag ze gesnoeid worden ,en zo ja,wanneer is de beste periode?Bedankt voor de reacties!

Struiken & Bomen

maandag 5 juni 2017 - 17:05
patrick17

Patrick17

Deze foto is iets dichterbij,om de speciale structuur van de struik goed te kunnen zien.

Struiken & Bomen

maandag 5 juni 2017 - 17:06
c j de k

Tekst aangepast

C j de k

Lijkt mij een Taxussoort en als dat zo is is deze zeker te snoeien .
In principe kan dat bijna een heel jaar door .
Ga je van de eerste foto uit dan bekruipt mij toch een gevoel van twijfel.
Ben benieuwd naar andere meningen .
maandag 5 juni 2017 - 20:51
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Naar mijn idee is de voorste een taxus en de achterste een conifeer.
( Of anders om, het is maar net hoe je de foto bekijkt ).
maandag 5 juni 2017 - 21:31
deHaan

Tekst aangepast

DeHaan

Geen van beide is taxus.
De voorste is waarschijnlijk Picea conica "Glauca"
Is een traag groeiende conifeer.
maandag 5 juni 2017 - 23:16
Tuinprins

Tuinprins

Ik denk ook dat de voorste een Picea glauca 'Conica' is. Deze plant wordt vaak verkocht als mini-kerstboompje maar kan na vele, vele jaren toch 1,50--2,00 meter hoog worden. Afgaande op de hoogte van jouw exemplaar heeft die waarschijnlijk al een respectabele leeftijd. Snoeien wordt afgeraden.

Ik vind de plant niet te groot voor de plek waar die nu staat of voor jouw tuin in zijn geheel. Ik hoop dat deze plant in jouw tuin mag blijven staan vooral ook omdat je hem een tweede leven hebt gegeven.

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 6 juni 2017 - 06:53
patrick17

Patrick17

Het gaat wel degelijk enkel over de voorste op de foto,zoals op de 2de foto goed te zien is.En het lijkt me inderdaad zoals hier gezegd om de Picea glauca" Conica" te gaan,nadat ik er dus foto's van zag ;klopt dit perfect met onze exemplaar.Hij staat er idd al ik schat een 10 a 12 jaar,misschien al langer.En was toen we hem zagen liggen maximaal 50 cm hoog.Maar dus niet snoeien word hier aangeraden??Klopt dit?Wel jammer ,want dit exemplaar is toch wat groot aan het worden,en zijn broertje (hadden er toen 2 gered) is minstens al even groot.In ieder geval ,heel hartelijk bedankt voor alle reacties!
dinsdag 6 juni 2017 - 18:51
deHaan

DeHaan

Niet snoeien, dat is het mooiste
woensdag 7 juni 2017 - 08:56
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).