Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Deze struik of sierden hebben we vroeger gered van het containerpark.Helaas zijn ze wat te groot aan het worden.Weet er iemand wat soort plant/struik/den dit eigenlijk is?En nog belangrijker,mag ze gesnoeid worden ,en zo ja,wanneer is de beste periode?Bedankt voor de reacties!
Lijkt mij een Taxussoort en als dat zo is is deze zeker te snoeien .
In principe kan dat bijna een heel jaar door .
Ga je van de eerste foto uit dan bekruipt mij toch een gevoel van twijfel.
Ben benieuwd naar andere meningen .
Ik denk ook dat de voorste een Picea glauca 'Conica' is. Deze plant wordt vaak verkocht als mini-kerstboompje maar kan na vele, vele jaren toch 1,50--2,00 meter hoog worden. Afgaande op de hoogte van jouw exemplaar heeft die waarschijnlijk al een respectabele leeftijd. Snoeien wordt afgeraden.
Ik vind de plant niet te groot voor de plek waar die nu staat of voor jouw tuin in zijn geheel. Ik hoop dat deze plant in jouw tuin mag blijven staan vooral ook omdat je hem een tweede leven hebt gegeven.
Het gaat wel degelijk enkel over de voorste op de foto,zoals op de 2de foto goed te zien is.En het lijkt me inderdaad zoals hier gezegd om de Picea glauca" Conica" te gaan,nadat ik er dus foto's van zag ;klopt dit perfect met onze exemplaar.Hij staat er idd al ik schat een 10 a 12 jaar,misschien al langer.En was toen we hem zagen liggen maximaal 50 cm hoog.Maar dus niet snoeien word hier aangeraden??Klopt dit?Wel jammer ,want dit exemplaar is toch wat groot aan het worden,en zijn broertje (hadden er toen 2 gered) is minstens al even groot.In ieder geval ,heel hartelijk bedankt voor alle reacties!