menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Taxus dood?

Ga naar meest recente reactie

Jelte

Jelte

Afgelopen najaar 3 taxus gepland naast ons huis. Echter raakt de middelste volledig geel! De andere 2 zien er ook niet mooi uit helaas. Is hij al dood of is deze nog te redden?

Ik heb ze overgenomen van een Hobby tuinder En eind november gepland. Hiervoor had ik de bodem goed los gegraven en ook de aanbevolen grond van dcm erdoor gedaan. Taxus met kale wortel gepland. Dus niet zoals de kweker het doet met een net.
Of is dat de reden dat ze dood gaan?

Ik hoor het graag of ik nieuwe moet kopen.

Groet

Jelte

Struiken & Bomen

dinsdag 5 mei 2020 - 13:57
Plantadvies

Plantadvies

Ik denk dat ze last hebben van dopluis. Zij zuigen de naalden leeg waardoor deze geel gaan verkleuren. Even controleren dus.
dinsdag 5 mei 2020 - 17:56
Tuinprins

Tuinprins

Die middelste kun je volgens mij afschrijven.

Op de foto LIJKT het alsof de planten onder de oversteek van het dak staan. Is dat ook zo? Staan de planten aan de oost/noord/west/zuidkant van het huis?

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 5 mei 2020 - 20:20
Jelte

Jelte

Hoi allen,
Dank voor jullie reacties tot dusver. Het is geen dopluis. Hier heb ik nog grondig naar gekeken.

De planten staat niet onder de oversteek. Klein stukje ernaast. Ze staan aan de zuidkant van het huis. Vanaf de middag staat de planten dus in de zon (in de ochtend staat het huis er voor).

Groet,

Jelte
woensdag 6 mei 2020 - 08:47
Marei

Marei

Heb je wel voldoende water gegeven?
woensdag 6 mei 2020 - 09:24
Wannus

Wannus

Enkele mogelijkheden :
Misschien te weinig begoten bij aanplanting .
Misschien dagelijks te veel begoten .
Heb je ze direct verplant !
Wortels afgezien door vervoer , niet afgedekt !
woensdag 6 mei 2020 - 09:25
WiPe

WiPe

Te weinig wortels meegenomen bij de verplanting; Boomkwekers maken niet zomaar een kluit.
woensdag 6 mei 2020 - 14:11
Jelte

Jelte

Dank allen voor voor de berichten!
Te weinig water kan bijna niet gezien de erg natte winter. Dus eerder teveel inderdaad!

Dan zou de combinatie met niet juist afgestoken kluit en teveel ? water een oorzaak kunnen zijn. Dit samen met de standplaats.. naast het huis.. dus een bodem met geel zand in de buurt (ook al had de grond goed voorbereid).
Dus ik ga voor 3 nieuwe taxus planten.. Of is het beter een andere haagvorm te nemen zo naast het huis ?

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!

Jelte
woensdag 6 mei 2020 - 15:47
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).