menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke struik is dit?

Ga naar meest recente reactie

pthomass

Pthomass

Deze staat in de Efteling. Lijkt meer een struik dan boom maar is ruim 4 meter hoog. Ik vind het smalle lange groene blad heel mooi.
Iemand een idee?

Struiken & Bomen

zondag 15 mei 2022 - 11:44
Carib

Carib

Dat is lastig te zeggen, want er zijn veel bomen en struiken met een zogenaamde 'laciniata'cultivar met dit smalle, ingesneden blad. In mijn tuin heb ik de peterselievlier, Sambucus nigra var. laciniata en de els Alnus incana'Laciniata', maar er zijn er nog veel meer. Google er maar eens op. Misschien herken je dan de boom van je foto.
zondag 15 mei 2022 - 12:11
Tuinprins

Tuinprins

Ziet eruit als Fagus sylvatica 'Asplenifolia', de varenbeuk of varenbladige beuk.

Gegroet, de tuinprins
zondag 15 mei 2022 - 15:24
pthomass

Pthomass

Die peterselievlier is het zeker niet.
Ik denk eerder wat Tuinprins zei maar dan nog in een “vroeg” stadium met smalle bladeren. Google laat iets bredere bladeren zien maar deze zal nog wat moeten groeien.

Alvast dann

Struiken & Bomen

zondag 15 mei 2022 - 15:41
Tuinprins

Tuinprins

100% varenbeuk.
zondag 15 mei 2022 - 17:00
WiPe

WiPe

Dat si een beuk, zeker weten. maar varenbeuk kan nogal variabel zijn, met soms bredere en soms wat smallere bladeren. Bovendien zijn er verschillende selecties met smal blad, niet enkel 'Asplenifolia', maar ook nog 'Quercifolia', 'Quercoides', 'Latifolia', 'Incisa'. Eigenlijk zijn die verschillende vormen niet uit mekaar te houden. Daarom worden die tegenwoordig verzameld ond er de noemer Fagus sylvatica heterophylla group. Of met andere woorden: dit is 200 % zeker een varenbeuk.
maandag 16 mei 2022 - 09:33
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).