Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo,
Gisteren heb ik een aantal sierpeertjes (maat 12/14) geplant. Ik had ze in het tuincentrum afgehaald, ze hebben die ter plaatse uitgegraven en met blote wortel op mijn remork gelegd. Een half uur later zaten ze in de grond. Nu lees ik overal dat deze met blote wortel niet onbeschermd vervoerd mogen worden gezien de wortels zo gevoelig voor wind zijn. Vreemd dat ze in het tuincentrum daar niets van gezegd hebben. Zijn deze bomen in theorie nu al dood?
Alvast bedankt.
Je staat er verstelt van hoe taai jonge planten van appels en peren met blote wortel zijn. Bij het sorteren op een kwekerij liggen die vaak dagen boven de grond en groeien desondanks gewoon weer aan.
Een ander verhaal is het met bijvoorbeeld met jonge beukjes. Als de wortels daarvan te veel uitdrogen dan willen die vaak niet goed aangroeien.
Zou ik niet doen. Als de grond te nat is dan moet je er niet in gaan werken, dus ook niet planten. Heb je planten met blote wortel dan die zolang opkuilen op een plek waar het niet zeiknat is.