menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Maretak

Ga naar meest recente reactie

britt

Britt

Ik heb een maretak op mijn appelboom kunnen zetten nu al 8 jaar geledenenik kan er elk jaar met kerstmis van knippen maar nu schiet hij ook op andere plaatsen uit op de boom weet er iemand of de appelboom daar veel schade van heeft als ik geen appels meer heb is dat niet zo erg ik te fier op mijn maretak en zou niet graag hebben dat de boom dood gaat ( het is een laagstam)wie weet er raad alvast bedankt
donderdag 21 juni 2007 - 15:04
WiPe

WiPe

Alles (en nog veel meer) over maretak op onderstaande link:

http://members.chello.be/sf15590/maretak1.htm

donderdag 21 juni 2007 - 16:16
Esem

Esem

Ik heb hier geprobeerd om de link aanklikbaar te maken.
Is vrij simpel als je de link zet daar waar de nul staat als je hyperlink aanklikt.
er staat null verwijderd hier eerst de null en zet daar het adres.
Gr Esem
http://members.chello.be/sf15590/maretak1.htm
vrijdag 22 juni 2007 - 04:20
Peter Van Vreckem

Peter Van Vreckem

Ik heb een maretak op mijn appelboom kunnen zetten nu al 8 jaar geledenenik kan er elk jaar met kerstmis van knippen maar nu schiet hij ook op andere plaatsen uit op de boom weet er iemand of de appelboom daar veel schade van heeft als ik geen appels meer heb is dat niet zo erg ik te fier op mijn maretak en zou niet graag hebben dat de boom dood gaat ( het is een laagstam)wie weet er raad alvast bedankt

Als zoals je zegt zoveel maretak in je appelboom hebt kan dat zijn dat hij voortgeplant wordt door de vogels die de zaadjes uit de kleverige bolletjes eten en nadien hun snavel aan de takken afvegen zou het niet mogelijk zijn er proberen van takjes af te knippen van de appelboom en die takjes in de grond te steken en de maretak zo in volle grond proberen te laten groeien ik ben eindeloos al op zoek om zelf aan maretak te geraken en zelf proberne in mijn tuin een maretak te kweken maar ze groeien wel enorm hoog in de bomen he en er staan boetes op het plukken of knippen van maretak
maandag 3 december 2007 - 11:27
annis

Tekst aangepast

Annis

Nu in deze periode's kun je takken van de maretak kopen. Als je nu de bessen op een appelboom o.d plaats door eerst een klein stukje bast te verwijderen en dan de bes er op duwt zodat deze open barst. Door het geleiachtige vruchtvlees blijft het zaadje vanzelf zitten. De maretak heeft een gastheer nodig om zich voort te planten en zich verder te ontwikkelen. Zelf heb ik dit al eens geprobeerd en ben zover gekomen dat er kieming plaats vond maar de kiemplant is helaas afgestorven.
maandag 3 december 2007 - 13:22
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).