menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Araucaria araucana zaaien slangeden of apeboom

Elma

Elma

Ik heb zaden van de Aurocaria. Weet iemand hoe ik deze moet behandelen?
zaterdag 23 juni 2007 - 02:57
kurt

Kurt

Araucaria araucana is de speciale conifeer die ook wel apenboom, slangenden of apenverdriet genoemd wordt. Die naam heeft de conifeer te danken aan zijn vlijmscherpe, driehoekige bladschubben, die aan het einde in een scherpe punt toelopen. Het zijn dus schubben waarvan apen inderdaad wel eens veel verdriet zouden kunnen hebben als ze van boom tot boom springend in deze pijnlijke schubben zouden terecht komen. Door de gemene stekels kunnen de apen de zaadbolsters (lijken wel grote ananasvormige kegels) niet pakken.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Steek de aparte zaden voor twee derde in de zaaigrond. Bij voorkeur vanaf dat het zaad rijp is (het bewaard slecht). Laat de zaden eerst nog een 24 uur voorkiemen in gewoon leidingwater. Steek de zaden met de punt in de grond en zorg ervoor dat ze nog 1/3 boven de grond uitsteken. Na enkele weken kunnen de eerste zaden beginnen te kiemen maar ook nog na enkele maanden kunnen er nog kiemen. Een maand na het kiemen kun je de plantjes best verspenen naar aparte potjes.
De Araucaria is een zeer trage groeier en het kan jaren duren vooraleer je een deftig boompje hebt.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Veel succes,
Kurt
zaterdag 23 juni 2007 - 03:39
Elma

Elma

Bedankt voor het advies. De zaden die ik in mijn bezit heb zien er niet zo mooi uit als op de foto. Ik ga het toch proberen en hoop er het beste van.
Groetjes, Elma
zaterdag 23 juni 2007 - 23:26
Adrienne

Adrienne

Alvast veel succes, laat weten of het wat geworden is hé
zondag 24 juni 2007 - 00:05
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).